ניסיון התנקשות שני בטראמפ: נעצר חשוד עם קלצ’ניקוב ומצלמה

יריות נשמעו ליד מועדון הגולף של המועמד לנשיאות בפאלם ביץ' שבפלורידה • ה-FBI: חוקרים את האירוע כניסיון התנקשות • הרשויות המקומיות עצרו חשוד עם רובה בעל כוונת מדויקת ומצלמת גו פרו • אחרי התקרית הנשיא לשעבר הצהיר: "אני בסדר, שום דבר לא יאט אותי ולעולם לא אכנע"
חרדים 10
י"ג אלול התשפ"ד / 15.09.2024 23:01

ניסיון התנקשות נוסף בטראמפ: אדם שנשא רובה סער קלצ’ניקוב ומצלמת גו-פר הגיע היום (ראשון) למתחם שמחוץ למועדון הגולף של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בווסט פאלם ביץ’ שבפלורידה, וככל הנראה התכוון להתנקש בחיי המועמד הרפובליקני לנשיאות – ששיחק במקום.

מיד כאשר נשמעו יריות בזירה, טראמפ נלקח על ידי אנשי השירות החשאי למקום מאובטח והודקה האבטחה סביבו.

ה-FBI הודיע כי אנשיו חוקרים את ניסיון התנקשות בנשיא לשעבר.

נציג השירות החשאי מסר, כי ארגונו הוא שפתח באש לעבר החשוד והנושא נמצא בחקירה. “אנו מוסיפים לחקור. אנו לא בטוחים אם החשוד ירה, אנחנו ירינו לעברו. טראמפ בטוח ולא נפגע”.

נציג השירות החשאי ציין שרמת האיום על טראמפ עודנה גבוה, וסיפר במסיבת העיתונאים בפלורידה, כיצד בזמן האחרון בשירות הגבירו את האמצעים לאבטחתו, בשל ניסיון ההתנקשות הקודם בפנסילבניה – שלמרבה הנס הסתיים עם פציעתו הקלה של טראמפ באוזנו.

שריף ריק ברדשאו סיפר במסיבת עיתונאים שקיים בפלורידה, כי בזכות עד ראייה הם איתרו את כלי הרכב של החשוד ועצרו אותו כשהוא מתחבא בשיחים. “לקחנו את העד לשם והוא זיהה את החשוד כאיש שנמלט מהשיחים. בשיחים נמצא רובה סער AK47 – קלצ’ניקוב, עם כוונת, שני תרמילים ומצלמת גו-פרו   שבה הוא התכוון להשתמש לביצוע תצלומים”.

 לדברי השריף, “החשוד לא אמר דבר ולא מסר הצהרה. הוא  היה רגוע, לא הראה רגשות, ולא שאל מדוע הוא נעצר”. השריף הוסיף שהוא “בטוח” שהחמוש שהיה מעורב בתקרית הוא החשוד שנעצר.

כמו כן, עדכן השריף כי היורה היה במרחק של 450-350 מטר מטראמפ. “אבל עם הכוונות המדויקות שיש לרובה זה לא מרחק גדול. לו טראמפ היה נשיא מכהן היינו סוגרים את כל האזור, אבל מכיוון שהוא רק מועמד פעלנו לפי הנחיות השירות החשאי”.

הרשויות לא מסרו פרטים על זהותו של היורה או על כוונותיו, אולם מתיאור השתלשלות האירועים ברור כי הוא התכוון לפגוע בטראמפ.

החוקרים ביקשו את עזרת הציבור במידע נוסף על האירוע והתובע הכללי הודיע כי משרדו מכין צווי מעצר שיוגשו לשופט, כדי להשאיר את החשוד במעצר.

הנשיא לשעבר כתב לתומכיו במייל מיד לאחר התקרית: “נשמעו יריות בקרבתי, אבל לפני שהשמועות יצאו משליטה אני רוצה לומר זאת קודם – אני בטוח ובמצב טוב. דבר לא יאט אותי, לעולם לא אכנע, תמיד אוהב אתכם על כך שאתם תומכים בי”.

לרשת פוקס נויז הוסיף טראמפ: “אמרו לכולם שאני בסדר ושהשירות החשאי עשו עבודה נהדרת”.

פרשן רשת פוקס ניוז,  שון האניטי, אמר כי שוחח עם טראמפ ועם מקורבו סטיב וויטקוף. על בסיס שיחות אלה הוא סיפר כי טראמפ היה בעיצומו של משחק גולף ואז שמעו כמה יריות. וויטקוף אמר כי אנשי השירות החשאי מיד זינקו על טראמפ וכיסו אותו –  וצלפים של השירות החשאי ראו את מקור הירי מחוץ למועדון הגולף.

שון האניטי  סיפר כי “טראמפ דאג רק לכך שכל האנשים האחרים סביבו בסדר”. אחר כך טראמפ אמר, לפי האניטי, כי “הוא מאד רצה לסיים את משחק הגולף”.

הבית הלבן הודיע כי הנשיא ג’ו ביידן וסגניתו קמלה האריס עודכנו על תקרית הירי במועדון הגולף בו שהה המועמד לנשיאות דונלד טראמפ.

“השניים שמחים על כך שטראמפ בטוח ומקבלים עדכונים שוטפים על חקירת האירוע”, נמסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות