פיגוע אבנים בחווארה: ‘האבן פגעה במצח, הרגשתי דם שנוזל, יש שבר’

ח' נסע בכביש המרכזי בחווארה, הותקף באבנים בידי פורעים ערבים - ונפצע בראשו • אחרי ששהה בבית החולים קרוב ליממה הוא משחזר את האירוע המטלטל
חיים טוויל
י"ג אלול התשפ"ד / 15.09.2024 22:41

הטרור בכבישים: תושבים שעשו את דרכם כשעה לפני כניסת השבת בכביש הראשי בחווארה, המוביל ליישובי גב ההר, הותקפו באבנים בידי פורעים ערבים. אחת האבנים חדרה דרך החלון ופגעה בראשו של ח’ – אחד מנוסעי הרכב, שפונה לבית החולים כשהוא סובל משבר בגולגולת.

יממה לאחר ששוחרר מבית החולים הוא משחזר את האירוע המטלטל: “חזרתי עם חברים מטיול במעין יוסף למרגלות הישוב הר ברכה, והחלטנו לנסוע דרך הכביש הישן כדי לחזק את הנוכחות היהודית בו”, סיפר. “במהלך הנסיעה ראינו בצד הדרך ערבי מדבר בטלפון ואמרנו בצחוק שהוא בטח מדווח עכשיו לחבריו שאנחנו נוסעים פה. אך הצחוק הפך למציאות – וכמה רגעים אחר כך נקלענו לפיגוע אבנים מתוכנן.

“בהתחלה לא הבנתי שזורקים עלינו אבנים, וגם לא קלטתי שנפצעתי. החלון לידי היה פתוח, ואבן שזרקו המחבלים עברה דרכו ופגעה לי במצח. הרגשתי פתאום שיורד לי הרבה דם ואז הבנתי שנפצעתי. פינו אותי למיון, ומסתבר שהפגיעה הייתה חמורה יחסית – חתך עמוק מאוד ושבר בגולגולת.

“עשו לי בדיקות ותפרו את הפצע, והושארתי עד שבת בבוקר בבית החולים להשגחה. כמה שעות לאחר השחרור הופיעה אצלי נפיחות סביב העיניים ונאלצתי להתפנות שוב למיון”.

למרות הפציעה מבקש ח’ להדגיש כי אסור להיכנע לטרור ומה שיוכל להשיב את הביטחון הוא דווקא המשך הנסיעה בכביש: “יש לי הרבה ביקורת על מי שהחליט לנטוש את חווארה. סלילת העוקף היא לא עילה להפקיר את היהודים שנוסעים דרך חווארה. כיום המצב הוא שכאשר יהודי נקלע ללינץ’ – צה”ל לא נמצא שם, אין מענה. בתחילת המלחמה הייתה נוכחות צבאית מסיבית בחווארה ובאמת ההשפעה הורגשה היטב – הערבים לא העזו להרים ראש והייתה תחושת ביטחון טובה. זה קרה גם בגלל הנוכחות של צה”ל, אבל בעיקר בגלל הנוכחות היהודית המשמעותית של תושבים שנסעו דרך הכביש הזה”.

לדבריו, “כשהערבים מבינים שאנחנו לא אורחים כאן, הם מתנהגים בהתאם. לכן קריטי לחזק את הנוכחות היהודית בחווארה. אני יודע שזה לא תמיד פשוט, אבל בכל זאת חשוב שהתושבים לא יפסיקו לנסוע דרך הכביש הישן. המצב כיום הוא שרוב התושבים נוסעים דרך העוקף, אבל אם יותר ויותר תושבים יחזרו לנסוע דרך חווארה למרות הקושי, הצבא יצטרך יחזור לשם וכמוהו גם הביטחון הבסיסי בכביש”.

ב’מטה נלחמים על החיים’, שמוביל את המחאות ביו”ש כנגד הטרור, אומרים: “כפי שצעקנו תמיד – כל נסיגה ובריחה מהכרעה רק תגרום להתעצמות הטרור. יציאת צה”ל מחווארה לא גרמה לירידת הפיגועים אלא הפכה את הכפר לקן צרעות שכבר לא פוחד לבצע פיגועים בפנים גלויות ולאור יום. מערכת הביטחון חייבת לשנות דיסקט, וכל פיגוע כזה חייב להיענות בתגובה נחושה שתכלול הרס של מעוזי הטרור ופינוי האוכלוסייה בשכונה שהוציאה מקרבה את המחבלים”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות