נתניהו הבטיח לראש העיר צפת: המצב לא יימשך, נעשה מה שצריך

אריה ריבקינד
|
י"ב אלול התשפ"ד / 15.09.2024 20:30
אחרי עליית המדרגה בשיגורים לעבר צפת: ראש הממשלה שוחח עם ראש העיר יוסי קקון • נתניהו הביע שביעות רצון מהעובדה שרוב הילדים ממשיכים להגיע לבתי הספר ושתושבי העיר משתדלים לשמור על שגרת חיים

בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני בצפון ועליית המדרגה בשיגורים לעבר צפת:  ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ראשון) עם  ראש העיר צפת, יוסי קקון.

במהלך השיחה, התעניין ראש הממשלה במצב הרוח של תושבי העיר ובמצבה הכללי של צפת לאור התגברות הירי של חיזבאללה. ראש העיר עדכן את ראש הממשלה על המצב בשטח, כולל פרטים על המיגון בשכונות ובבתי הספר.

ראש הממשלה הביע שביעות רצון מהעובדה שרוב הילדים ממשיכים להגיע לבתי הספר ושתושבי העיר משתדלים לשמור על שגרת חיים ככל הניתן בנסיבות הקיימות.

“המצב הקיים לא יימשך. נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את השיגרה לקדמותה ולהסיר את האיום מעל תושבי הצפון, כולל העיר צפת”, הצהיר נתניהו בשיחה.

ראש הממשלה חיזק את ידיו של ראש העיר קקון והדגיש כי דלתו פתוחה בפניו.

נתניהו הבטיח כי צוות לשכתו יעמוד לרשות העיר צפת ויטפל בכל צרכיה, כראוי לבירת הגליל.

ראש העיר קקון הודה לראש הממשלה על תשומת הלב והמחויבות לביטחון תושבי צפת והצפון, והביע תקווה להמשך שיתוף פעולה הדוק בין הממשלה לרשות המקומית למען רווחת התושבים.

בריאיון שהעניק הבוקר  לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב’ אמר ראש העיר צפת: “מה שחוו היום במרכז אנחנו חווים על בסיס קבוע. אם צריך מכת מנע אז תתנו, גם אם אנחנו לא תל אביב. אנחנו 42,000 תושבים, למה שר הביטחון או ראש הממשלה לא מגיעים לפה?”.

לטענת קקון, היחס המזלזל בא לידי ביטוי גם במיגון בעיר, והוא חושב שבממשלה לא האמינו שהמצב יכול להחמיר ככה: “ממשלת ישראל לא חשבה שצפת תהיה שדרות. 50% מהמוסדות בצפת לא ממוגנים. זה התחיל באזעקות פעם בחודש, הפך לפעם בשבוע, ונהיה פעם ביום. המדינה צריכה למגן פה. חלק מניהול השגרה זה מיגון”.

קקון מאמין שהיחס המזלזל מגיע גם מהתקשורת, אבל מבין שהיא רק חלק קטן מהתמונה: “בחמישי בלילה היו נפילות ושריפות ולא פתחו שום מהדורה, כי זו צפת. אני מתחנן לשגרה נורמלית. התקשורת זה סיפטום להבין שנכנסנו לשגרה משוגעת”.

ראש העיר מהגליל העליון ניסה לתאר בריאיון איך מנהלים שגרה במלחמה כל כך ארוכה תחת אזעקות בלתי פוסקות.

הוא הסביר שהחיים חייבים להימשך: “אני מאמין גדול שטיפול בחירום דורש ניהול שיגרה כמה שאפשר. יש היום לימודים – זה סיכון, אבל גם להשאיר אותם בבית זה סיכון. אנחנו מנסים שיהיו גם אירועי תרבות, דברים לנפש. אי אפשר להסתכל רק על הגוף שלא נפצע”.

קקון הדגיש: “התושבים שלנו בטראומה מתמשכת שלא יכולה להמשיך. זו עיר מורכבת, אנחנו בדירוג 2 במדד סוציו-אקונומי. צפת צריכה עזרה”.