הותקף בידי ערביה לעיני בתו, פנה למשטרה – ונחקר כחשוד בתקיפה

לפני כשבוע הותקף יהודי בירושלים בידי ערביה לעיני בתו בת ה-10 באגרופים ובעיטות • לאחר שנחלץ התקשר למשטרה - וכעבור שעה נעצר  בחשד שתקף את הערבייה • נחקר למרות שהיה זקוק לטיפול רפואי • עו"ד חיים בלייכר פנה למשטרה בדרישה לעצור את התוקפת
חיים טוויל
י"ב אלול התשפ"ד / 15.09.2024 16:47

עו”ד חיים בלייכר מחוננו פנה במכתב למשטרה בדרישה לעצור ערביה שתקפה לפני שבוע בירושלים באגרופים ובעיטות יהודי לעיני בתו.

לאחר שנחלץ מהתקיפה התקשר היהודי למשטרה ודיווח על האירוע. כעבור שעה הוא נעצר בחשד כי הוא זה שתקף את הערבייה – ונחקר תוך מניעת טיפול רפואי.

רק כשחלה הרעה במצבו פונה היהודי לבית החולים.

במכתבו מתאר בלייכר את האירוע: “בתאריך 05.09.24, ביציאה מהגבעה הצרפתית לכיוון כביש 1, הותקף מרשי בידי בת מיעוטים. מרשי היה ברכב עם בתו בת ה-10 בדרכה לבית ספרה בעיר. בכיכר היציאה מהגבעה הצרפתית נכנס מרשי לכיכר בפנייתו ימינה בעת שרכב נהוג על ידי החשודה היה גם בדרכו להיכנס לכיכר. החשודה עקפה את רכבו של מרשי, נסעה לפניו ועצרה בפתאומיות כך שמרשי היה עלול להתנגש בה. מרשי הצליח לבלום ברגע האחרון.

“מרשי חשב בתחילה שזה אירוע מקרי, אלא שלאחר מכן החלה החשודה לבלום בפתאומיות פעם אחר פעם ובעת שמרשי ניסה לעבור נתיב החלה החשודה ל’זגזג’ בפרעות ולמנוע ממרשי לנסוע בבטחה. לבסוף נעצרה החשודה וחסמה לגמרי את מרשי ואת הנתיב כולו. החשודה יצאה מהרכב במהירות והחלה להתקדם לכיוון מרשי בצורה מאיימת, תוך שהיא צועקת שהיא תהרוג את מרשי ומקללת.

“מרשי יצא מהרכב, התקדם קצת ונעמד אל מול החשודה. החשודה החלה לדחוף את מרשי. רוכב אופנוע בן מיעוטים שהיה במקום החל גם לדחוף את מרשי תוך כדי שהחשודה החלה להכות את מרשי בצורה אלימה ביותר באמצעות אגרופים ובעיטות בלי הפסקה למשך זמן”.

בלייכר מפרט במכתב כיצד במקום לסייע ליהודי בחרה המשטרה לחקור אותו כתוקף: “בשלב זה התקשרו משטרה אל מרשי ובקשו ממנו שימתין במקום 5 דקות להגעת משטרה .מרשי המתין דקות רבות בעוד בתו בהיסטריה. משראה שהמשטרה בוששה לבוא התקשר למוקד 100, דיווח על אירוע התקיפה שחווה ועדכן שהוא נוסע להשיב את בתו לביתו.

“מרשי הגיע לביתו אך תוך דקות ספורות הגיעו משטרה לביתו, דפקו בעוצמה ועכבו את מרשי בניידת לתחנת לב הבירה. בשלב זה מרשי הבין שלא רק שנפל קורבן לתקיפה אלימה ביותר של החשודה, אלא שהחשודה אף העלילה עליו עלילות והוא מובל כעבריין לתחנת המשטרה.

“מרשי נלקח למשטרה במושב מאחורי סורגים ללא מזגן אחורי ונאלץ להמתין במשך שעה וחצי ברכב בלא זרימת אויר נורמלית חרף הודעתו לשוטרים על מצב בריאותו והצורך בתרופות.

“לאחר מכן לקחו את מרשי לתא מעצר בשל עיכוב בחקירה מה שבסוף הביא אותו למצוקת נשימה, עלייה בלחץ דם ומצב רפואי שהצריך פינוי לבית החולים. מרשי נחקר במשך זמן קצר כחשוד ופונה לבית חולים שם מצבו השתפר והוא שוחרר”.

בלייכר פונה במכתבו למשטרה ודורש לעצור את התוקפת ולהעמידה לדין: “מדובר באירוע חמור בו החשודה השתוללה על הכביש, סיכנה את מרשי ובתו בת ה-10 ואת כלל משתמשי הכביש, חסמה את נתיב התחבורה והחלה לתקוף בצורה קשה ביותר את מרשי תוך איומים קשים.

“אבקש עתה למצות את החקירה עד תום ולהעמיד את החשודה לדין בגין אשמות חמורות של תקיפה וסיכון נתיב תחבורה עד כדי סכנת חיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות