מתקפה על היועמ”שית: “מה עושים עם מי שקרא לרה”מ היטלר?”

בישיבת הממשלה דנו השרים על ההסתה נגד נתניהו והשוואתו ל"היטלר" ובן גביר ל"הימלר" • מזכיר הממשלה: "מבקש שעד שבוע הבא היועמ"שית תיתן עדכון האם הורתה לפתוח בחקירה" • סילמן על הקריאה לממשלת אחדות: "המטרה של יוזמי המהלך - ששוב בני גנץ ימנה את הרמטכ"ל"
חרדים 10
י"ב אלול התשפ"ד / 15.09.2024 14:41

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) מתחו שרים ביקורת חריפה על היעדר תגובה לרצח ששת החטופים הי”ד במנהרה ברפיח, על היעדרותו של שר הביטחון יואב גלנט מישיבות הממשלה – ועל אי-מימוש החלטות נגד הרשות הפלסטינית.

לזכות בכתיבה וחתימה טובה? כלה יתומה עם ילדות קשה זקוקה לך

האלוף אליעזר טולדנו סקר בישיבת הממשלה את המצב בעזה ואת תחקיר המנהרות שנחשפו.

השר איתמר בן גביר פתח בביקורת נוקבת כלפי ראש הממשלה בשל היעדר תגובה על רצח החטופים: “יש עניין, והוא רצח החטופים שלנו. ואני אומר את הדברים בעיקר לראש הממשלה שנמצא כאן. נרצחו שישה חטופים. עברו שבועיים. איך צה”ל לא מגיב? יש לייצר הרתעה וענישה. לא סביר שנרצחו לנו שישה חטופים ואנחנו מתנהלים רגיל”.

השר יואב קיש תמך: “בן גביר צודק. כל יום שעובר ואנחנו לא מגיבים, זאת אומרת שמשלימים עם הזוועה. צריך לקחת טריטוריה. האויב צריך להבין שהטריטוריה חלק מהותי מהמערכה”.

שר המורשת עמיחי אליהו הוסיף: “הגיע הזמן להחליט אם אנחנו בזמן מלחמה או שלום, אי אפשר להמשיך ‘בנדמה לי’. כמו במלחמת העולם השנייה בריטניה הבינה שהיא צריכה להכריע את המפלצת הנאצית, היום אנחנו צריכים להכריע אם אנחנו רוצים להכריע את האויב”.

השרה מירי רגב הוסיפה: “צריך ללמוד ממדינות אחרות. אין מצב שזה עובר בשקט”.

בישיבת הממשלה מתחו שרים ביקורת על שר הביטחון יואב גלנט שלא הגיע לדיון. השר דודי אמסלם אמר: “לא סביר ששר הבטחון לא מגיע לישיבת ממשלה בזמן מלחמה”.

השר עמיחי שיקלי: “זה חרפה ששר הביטחון שבוע אחרי שבוע לא מגיע לישיבות ממשלה. הוא לא נותן דין וחשבון לשרים ולממשלה ולא עונה על שאלות. צריך להחליף לסוסים דוהרים”.

שיקלי קרא לדחוק את חיזבאללה מעבר לקווי הליטני: “יש תחושה שאנחנו מדברים הרבה ולא מגיבים מספיק חזק. כבר כמעט שנה ש-80 אלף אזרחים ישראלים תחת טילים ואנחנו מספרים סיפורים. חייבים לדחוף את חיזבאללה מעבר לקווי הליטני”.

השרה אורית סטרוק מתחה ביקורת על התגובה לצעדי הרשות נגד ישראל בזירה הבינלאומית: “ב-27 ביוני התקבלה החלטה על צעדים של סנקציות נגד הרשות הפלשתינית. עד כמה שאני יודעת, שום דבר מזה לא מומש וזה תקוע במשרד הביטחון. איך יכול להיות שהתקבלה החלטת קבינט והיא לא ממומשת? הרשות הפלשתינית מבינה שהיא יכולה להמשיך בצעדים נגד ישראל.”

השרה עידית סילמן התייחסה בישיבה לניסיון להביא להקמת ממשלת אחדות: “התחילו פתאום מחדש היוזמות בעד ממשלת אחדות, הפעם עם מינוי בני גנץ לשר ביטחון. כולנו רוצים אחדות וממשלת אחדות היא דבר חשוב, אבל אם המטרה של יוזמי המהלך היא כדי ששוב בני גנץ ימנה את הרמטכ”ל בקרוב, שיהיה מהמחנה הנכון, ושהשמאל ימשיך לשלוט בצה”ל – אז צריך לומר: לא, תודה”.

שר המורשת עמיחי אליהו: אולי שיביאו כבר את אחמד טיבי ומנסור עבאס.

השרה סילמן: תלמדו מבן גביר איך למנות.

השרה מירי רגב: כל הכבוד איתמר.

בישיבת הממשלה התקיים גם דיון לבקשת שר התקשורת שלמה קרעי על הסתה כלפי ראש הממשלה ברשתות החברתיות והשוואתו להיטלר ואת השר בן גביר להימלר.

השר קרעי אמר: “דיברנו כאן מקודם על כך שהחמאס כמו הנאצים. אם כבר מדברים עליהם ועל ההשוואות אליהם, רוצה לשאול את גיל לימון שנמצא כאן מה עושים עם מי שקרא לראש הממשלה היטלר, ולשר לביטחון לאומי הימלר וכתב בטוויטר שהיטלר מינה את הימלר שמשתלט על המשטרה. האם זה במתחם הסבירות? האם אילן שילוח הוא אדם לא מוכר?”

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו”ד גיל לימון: לא מכיר את הדבר הזה.

ראש הממשלה נתניהו: אתה רציני??? אני מכיר, פנו אלי מאות אנשים, כולם מכירים את זה.

עו”ד לימון: לגבי המקרה הזה, יש שאלה האם הדבר הזה הוא אירוע פלילי. אני לא יודע לומר לכם.

השרה אורית סטרוק: על הרבה פחות מזה הכניסו אנשים למעצרים מנהליים.

עו”ד גיל לימון: מה?

השרה סטרוק: אתה רוצה שאביא לך שמות? אתה רוצה רשימות?

השר בן גביר: אם היו אומרים את הדבר הזה על יאיר לפיד או גנץ, מזמן היועצת המשפטית לממשלה הייתה מורה לפתוח בחקירה.

ראש הממשלה: פרשת משפטים בושה.

עו”ד לימון: למען הסר ספק, מי שמשווה לנאצים לא מכיר היסטוריה ולא למד.

מזכיר הממשלה יוסי פוקס: מבקש שעד שבוע הבא היועמ”שית תיתן עדכון האם הורתה לפתוח בחקירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות