ראש העיר צפת זועק: ‘תנו מכת מנע, גם אם אנחנו לא תל אביב’

יוסי קקון, ראש העיר צפת, טוען ליחס מזלזל: "מה שחוו היום במרכז אנחנו חווים על בסיס קבוע, אנחנו 42,000 תושבים, למה שר הביטחון או נתניהו לא מגיעים לפה?" • "בחמישי בלילה היו נפילות ושריפות ולא פתחו שום מהדורה, כי זו צפת. התקשורת זה סימפטום להבין שנכנסנו לשגרה משוגעת"
חרדים 10
י"ב אלול התשפ"ד / 15.09.2024 11:28

ראש העיר צפת, יוסי קקון, מרגיש שמזלזלים בעיר שלו ושלממשלה פשוט לא אכפת ממנו.

לזכות בכתיבה וחתימה טובה? כלה יתומה עם ילדות קשה זקוקה לך

בריאיון שהעניק היום (ראשון) לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב’ הוא שיתף את האכזבה שלו: “מה שחוו היום במרכז אנחנו חווים על בסיס קבוע. אם צריך מכת מנע אז תתנו, גם אם אנחנו לא תל אביב. אנחנו 42,000 תושבים, למה שר הביטחון או ראש הממשלה לא מגיעים לפה?”.

לטענת קקון, היחס המזלזל בא לידי ביטוי גם במיגון בעיר, והוא חושב שבממשלה לא האמינו שהמצב יכול להחמיר ככה: “ממשלת ישראל לא חשבה שצפת תהיה שדרות. 50% מהמוסדות בצפת לא ממוגנים. זה התחיל באזעקות פעם בחודש, הפך לפעם בשבוע, ונהיה פעם ביום. המדינה צריכה למגן פה. חלק מניהול השגרה זה מיגון”.

קקון מאמין שהיחס המזלזל מגיע גם מהתקשורת, אבל מבין שהיא רק חלק קטן מהתמונה: “בחמישי בלילה היו נפילות ושריפות ולא פתחו שום מהדורה, כי זו צפת. אני מתחנן לשגרה נורמלית. התקשורת זה סיפטום להבין שנכנסנו לשגרה משוגעת”.

ראש העיר מהגליל העליון ניסה לתאר בריאיון איך מנהלים שגרה במלחמה כל כך ארוכה תחת אזעקות בלתי פוסקות.

הוא הסביר שהחיים חייבים להימשך: “אני מאמין גדול שטיפול בחירום דורש ניהול שיגרה כמה שאפשר. יש היום לימודים – זה סיכון, אבל גם להשאיר אותם בבית זה סיכון. אנחנו מנסים שיהיו גם אירועי תרבות, דברים לנפש. אי אפשר להסתכל רק על הגוף שלא נפצע”.

קקון הדגיש: “התושבים שלנו בטראומה מתמשכת שלא יכולה להמשיך. זו עיר מורכבת, אנחנו בדירוג 2 במדד סוציו-אקונומי. צפת צריכה עזרה”.

בצפון הונחו התושבים להיות בצמוד למרחבים מוגנים. הלימודים היסודיים נפתחו בשעה 10:00, והעל-יסודיים ב-11:00. ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב.

אתמול זוהו כ-50 שיגורים לגליל העליון במהלך הלילה ושעות הבוקר, כולל לאזור צפת. עקב אותם שיגורים פרצו מספר שריפות בשטחים פתוחים ליד העיר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות