נתניהו הורה בדיון אסטרטגי: להיערך לקראת מערכה רחבה בלבנון

בדיון אסטרטגי הורה נתניהו להיערך להרחבת המערכה בצפון - "בעצימות כזו או אחרת" • גורמי ביטחון: "הסדר מדיני לא יחזיר את התושבים הביתה" • בכיר בסביבת רה"מ: "לא נקבע מועד, אך מדובר בזמן הקרוב" • מחלוקת עם גלנט: מלחמה בצפון מסכנת את הסיכוי לעסקת חטופים?
חרדים 10
י"ב אלול התשפ"ד / 15.09.2024 00:11

בדיון ביטחוני-אסטרטגי שקיים ביום חמישי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון והשרים יואב גלנט, ישראל כ”ץ, בצלאל סמוטריץ’ ורון דרמר, הוא הורה לצה”ל להיערך למערכה רחבה בלבנון.

לזכות בכתיבה וחתימה טובה? כלה יתומה עם ילדות קשה זקוקה לך

נתניהו אמר בדיון: “אנחנו לקראת מערכה רחבה בעצימות כזו או אחרת”.

ביום שני יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון על החזית הצפונית.

בדיון שלשום נאמר מפורשות על-ידי גורמים השונים, בהם גם ראשי מערכת הביטחון, שהסדר מדיני לבדו לא ישיב את תושבי הצפון הביתה. עוד נאמר, כי השאיפה היא להתחיל מערכה כמה שיותר מהר בהתאם לשני פרמטרים מרכזיים: יכולות צה”ל והיערכות הכוחות והחימושים ולגיטימציה בינלאומית.

בכיר בסביבת נתניהו הדגיש, עם זאת, כי לא נקבע מועד למהלך הצבאי, אך מדובר בפרק זמן של שבועות עד חודשים בודדים.

עם זאת, גורמי ביטחון מעריכים שהרחבת המלחמה בצפון תדרוש צמצום של הנוכחות הצבאית בעזה. בצה”ל מעוניינים במהלך מוגבל שיעצור את מגמת ההסלמה בצפון, כשהנחת העבודה היא שכל מהלך לשינוי המציאות בצפון עלול להוביל למלחמה רחבה.

ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר אמר אחרי הפרסום: “אחרי כמעט שנה של לחימה בצפון, בפעם הראשונה אנחנו שומעים שראש הממשלה מבקש להרחיב את התקיפות בלבנון. אנחנו תומכים בכל נוסחה שתביא ביטחון לצפון תחזיר את התושבים ותרחיק את המחבלים מקו הגבול. אני מאמין שרק ריסוק האויב יביא שקט כזה. כעת אנחנו רוצים לראות גם מעשים ולא רק דיבורים”.

ב’כאן חדשות דווח, כי ראש הממשלה סבור שיציאה למלחמה בלבנון לא תפגע בלחץ הצבאי ברצועה, ולא תסכן את הסיכוי לעסקת חטופים. לעומתו, שר הביטחון יואב גלנט מאמין כי מערכת הביטחון אומנם מוכנה ליציאה למערכה, אבל מהלך כזה עלול לפגוע בסיכוי להחזיר חטופים בשל הצורך להסיט כוחות מעזה.

בקבינט ישנן דעות שונות גם לגבי מיצוי הניסיונות לפיתרון דיפלומטי והאפשרות לכך שאיראן תתקוף את ישראל על מנת לסייע לחיזבאללה. בישראל נערכים לחיזוק הלגיטימציה בזירה הבין-לאומית ליציאה למלחמה בחיזבאללה בלבנון, כולל ניסיונות שכנוע של הממשל האמריקני כי נעשה הכול כדי להגיע להסדר שימנע מלחמה.

צה”ל הבהיר שאם יידרש למערכה בצפון, הוא מוכן לכך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות