שרי לא זכתה לילדות רגילה. הילדים שלה יחוו חיים בריאים ומאושרים?

כשמלאו לשרי חמש עשרה, אמה נפטרה. האובדן היה קשה מנשוא, אך הקושי לא הסתיים שם • אביה, שהיה מותש משנים של טיפול ברעייתו החולה, לא הצליח להתאושש • עכשיו, שרי עומדת להינשא. זה אמור להיות הרגע המאושר בחייה - וזה תלוי בנו
חרדים 10 • מקדם
י"ב אלול התשפ"ד / 14.09.2024 23:12

בין 78 היתומים העומדים להינשא בקרוב, המאוגדים בקרן שהקימו עבורם ב’ועד הרבנים’, נמצאת גם שרי. היא לא רק מספר אחד מתוך 78, היא עולם ומלואו. כלה שחוותה ילדות קשה, איבדה את אמא – וכעת זקוקה לנו כדי להקים בית נאמן בישראל.

שרי, צעירה בשנות העשרים לחייה, לא זכתה לילדות רגילה. מגיל צעיר מאוד, היא נאלצה לקחת על עצמה תפקיד שאף ילד לא אמור למלא – להיות אמא לאחיה הקטנים.

>>>שרי מתחננת לעזרתנו: האם נוכל לעמוד מנגד? לחצו כאן עכשיו!

אמה של שרי הייתה חולה במשך שנים ארוכות. בזמן שילדות אחרות בגילה שיחקו בחצר או הכינו שיעורי בית, שרי הייתה עסוקה בטיפול באחיה, בהכנת ארוחות, ובניהול משק הבית. היא סידרה את הילקוטים של אחיה, עטפה להם ספרים, והכינה להם סנדוויצ’ים לבית הספר.

בכל אותן שנים, שרי חלמה על חיים נורמליים. היא קינאה בילדות המטופחות בכיתתה, אלה שהגיעו עם שיער מסודר וריח של שמפו טרי. אבל לשרי לא נותר זמן לטפח את עצמה, ולא הייתה אמא שתטפח אותה. כל כוחותיה הופנו לטיפול במשפחתה.

כשמלאו לשרי חמש עשרה, אמה נפטרה. האובדן היה קשה מנשוא, אך הקושי לא הסתיים שם. אביה, שהיה מותש משנים של טיפול ברעייתו החולה, לא הצליח להתאושש. העצב והעוני דבקו בבית, והפכו לחלק בלתי נפרד מחייה של שרי.

>>>שרי מתחננת לעזרתנו: האם נוכל לעמוד מנגד? לחצו כאן עכשיו!

והנה עכשיו, שרי עומדת להינשא. זה אמור להיות הרגע המאושר בחייה, הזמן בו היא סוף סוף יכולה לחשוב על עצמה ועל עתידה. אבל במקום שמחה טהורה, היא מוצאת את עצמה שוב לבד, ללא הורים שיתמכו בה ברגע המכונן הזה.

בעזרתנו, שרי יכולה סוף סוף לחוות רגע של אושר אמיתי. להרגיש שיש מי שדואג לה, שיש מי שרוצה לראות אותה שמחה ומאושרת ביום חתונתה. זו ההזדמנות שלנו להראות לשרי ולכל היתומים כמותה, שהם לא לבד. שעם ישראל עומד מאחוריהם ותומכים בהם ברגע החשוב הזה בחייהם.

>>>שרי מתחננת לעזרתנו: האם נוכל לעמוד מנגד? לחצו כאן עכשיו!

מרן הפוסק הנודע, הגאון הגדול רבי עמרם פריד שליט”א פוסק: “החובה מוטלת על כל אחד ואחד מעם ישראל. כמו שבית דין הם אביהם של יתומים, כך כל יהודי צריך לראות עצמו כאחראי על שמחתם של יתומים אלו”.

הרב מדגיש כי זוהי הזדמנות נדירה להיות שותף בהקמת 78 בתים בישראל. בתרומה של 10 ש”ח בלבד לכל יתום (סה”כ 780 ש”ח), נחשב האדם כשותף מלא בהקמת כל 78 הבתים. “זו אחת השאלות ששואלים כל אדם בבית דין של מעלה – האם דאגת לנישואי יתומים”.

הרב פריד מבטיח כי המשתתפים במצווה זו יזכו לברכות רבות: “יזכו לעשות שמחה בקרוב, להשיא צאצאיהם בקלות בלי חובות, ויזכו לבריאות, לשמחה, ונחת מכל יוצאי חלציהם”, ומתחייב להתפלל על קברו של מרן החזון איש זצ”ל עבור כל התורמים “לישועה גדולה בענייניהם”.

>>>שרי מתחננת לעזרתנו: האם נוכל לעמוד מנגד? לחצו כאן עכשיו!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות