הגר”ע פריד בפסק נדיר: “החובה מוטלת על כל אחד מעם ישראל”

הפוסק הנודע הגאון רבי עמרם פריד שמע, בדק - ופסק: "מוטלת חובה על כל אחד ואחד מישראל" • בהתבטאות מפתיעה ציין הפוסק: "זו אחת מהשאלות ששואלים כל אדם בבית דין של מעלה"
חרדים 10 • מקדם
י"ב אלול התשפ"ד / 14.09.2024 23:15

דמיינו לרגע חתן וכלה צועדים לחופתם. הלב מתרונן, העיניים דומעות מהתרגשות, וההורים הגאים מלווים אותם באהבה אינסופית. עכשיו דמיינו את אותו הרגע, אבל ללא הורים. ללא יד תומכת, ללא חיבוק מנחם, ללא קול אבא או אמא המברכים בדמעות.

זוהי המציאות הכואבת של 78 חתנים וכלות יתומים העומדים להקים את ביתם בקרוב. 78 לבבות שחוו אובדן בלתי נתפס, וכעת ניצבים בפני הרגע המאושר בחייהם – אך גם הכואב ביותר.

>>> לחצו כאן עכשיו לתרומה ליתומים המתחננים לעזרתנו

בכל פינה בה הם מביטים, הם רואים את החלל הריק שהותירו הוריהם. בכל שמחה קטנה של ההכנות לחתונה, מתגנב הצער על ההורה שאיננו. כל החלטה, כל בחירה, מלווה בתהייה מייסרת – “מה אמא הייתה אומרת?”, “איך אבא היה מייעץ?”.

כאן, אנחנו נכנסים לתמונה. הפוסק הנודע, מרן הגאון רבי עמרם פריד שליט”א, פוסק: “כיון שאין מי שידאג להם, הרי החובה מוטלת על כל אחד ואחד מעם ישראל שיכול לדאוג לזה, כמו בי”ד שהם אביהם של יתומים. וגם זה אחד מהשאלות ששואלים כל אדם בבית דין של מעלה ‘האם דאגת לנישואי יתומים'”.

>>>מקיימים עכשיו את פסק ההלכה – וזוכים לכל הישועות

הגר”ע פריד מבטיח כי יתפלל עבור התורמים על ציון מרן החזון איש לישועה גדולה, ופוסק כי התורמים: “יזכו לעשות שמחה בקרוב, ולהשיא צאצאיהם בקלות בלי חובות, ויזכו לבריאות, לשמחה, ונחת מכל יו”ח, כתיבה וחתימה טובה שנה של שפע עצום בכל הענינים, ברוחניות ובגשמיות”.

איך נוכל לעמוד מנגד? כיצד נוכל לא לשמוע את זעקת היתומים והיתומות המתחננים לעזרתנו, הזקוקים לתרומות שלנו על מנת לזכות להיכנס לחופה בכבוד? פסק ההלכה ברור מאין כמוהו: “החובה מוטלת על כל אחד ואחד… וזה אחד מהשאלות ששואלים על אדם בבית דין של מעלה…”.

אחרי פסק הלכה לכל כך הרבה ישועות, לזכות לכתיבה וחתימה טובה, שנה טובה ושפע עצום ברוחניות ובגשמיות, דין תורה והלכה שמגיעה אחרי שנה כל כך קשה, מי לא רוצה להבטיח לעצמו לכל הישועות המובטחות? תורמים עכשיו – ושולחים את השמות שלנו לתפילת הפוסק הגר”ע פריד שליט”א.

>>>מקיימים עכשיו את פסק ההלכה – וזוכים לכל הישועות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות