אחרי כטב”מים ועשרות רקטות ששוגרו לגליל: תקיפות בעומק לבנון

לפי דיווחים ערביים, התקיפה המרוחקת ביותר התרחשה בסמוך לגבול לבנון-סוריה • רוכב אופנוע חוסל בתקיפת כטב”מ ישראלי בין צור לצידון • ראש המועצה האזורית מרום הגליל: "אני מאמין שרק ריסוק האויב יביא שקט כזה. כעת אנחנו רוצים לראות גם מעשים ולא רק דיבורים"
חיים טוויל
י"ב אלול התשפ"ד / 14.09.2024 21:25

גל תקיפות של צה”ל בלבנון לאחר ירי של עשרות רקטות לצפון: מספר אזעקות הופעלו במהלך היממה האחרונה (שבת) בצפון הארץ בעקבות שיגור של רקטות וכליי טיס בלתי מאוישים על ידי ארגון הטרור חיזבאללה.

בתגובה לירי, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המשגר ממנו בוצעו השיגורים לעבר מרחב הגליל הבוקר. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום את המשגר ממנו בוצעו השיגורים לעבר הגליל העליון במהלך הלילה ומבנה צבאי במרחב כפר רומאן שבדרום לבנון.

כמו כן, צה״ל תקף בירי ארטילרי במספר מרחבים בדרום לבנון.

הערב הודיע דובר צה”ל כי “בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין במרחב קריית שמונה ומרגליות, זוהו שתי מטרות אווריות חשודות שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב צפונית לקריית שמונה, אין נפגעים”.

צה”ל פתח היום בגל תקיפות של צה”ל בלבנון לאחר הירי של עשרות רבות של רקטות לצפון גם ליישובים שלא פונו. לפי דיווחים ערביים, נהרג רוכב אופנוע בתקיפת כטב”מ ישראלי על אופנוע בין צור לצידון – כ-40 ק”מ צפונית לגבול עם ישראל.

במקביל דווח על תקיפות של צה”ל גם בעיתרון, כפר כילא, שיחין וא-טיבה שבדרום לבנון.

תקיפה נוספת התרחשה, על פי הדיווחים, בצפון מזרח אזור אלבקאע, ליד הרמל, סמוך לגבול סוריה-לבנון – כ-155 ק”מ מהגבול עם ישראל.

דובר צה”ל אישר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונת אמ״ן ופיקוד הצפון, מחסני אמל״ח של ארגון הטרור חיזבאללה בבקעא ובבעלבכ שבעומק לבנון.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו מחסני אמל”ח ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשבעה מרחבים שונים בדרום לבנון.

ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר אמר ברקע התקיפות בלבנון: “אחרי כמעט שנה של לחימה בצפון, בפעם הראשונה אנחנו שומעים שראש הממשלה מבקש להרחיב את התקיפות בלבנון. אנחנו תומכים בכל נוסחה שתביא ביטחון לצפון תחזיר את התושבים ותרחיק את המחבלים מקו הגבול. אני מאמין שרק ריסוק האויב יביא שקט כזה. כעת אנחנו רוצים לראות גם מעשים ולא רק דיבורים”.

מוקדם יותר אמר סגן מזכ”ל חיזבאללה, נעים קאסם, בראיון לערוץ לבנוני כי ארגון הטרור אינו מתכנן לפתוח במלחמה מול ישראל, אך מזהיר כי תקיפה ישראלית חריגה תיענה בתגובה חריפה.

 


גם בחזית הדרומית לא שקט: התרעות על ירי טילים הופעלו במרחב אשקלון הבוקר, לאחר שזוהו שני שיגורים שחצו מצפון רצועת עזה. שיגור אחד יורט והשני נפל במרחב הימי, אין נפגעים.

במקביל לשיגורים, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן, שב״כ ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר ״שהדאא׳ אלזייתון״ בעיר עזה.

מתחם הפיקוד והשליטה שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל. טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף.

מאוחר יותר תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן, שב״כ ופיקוד הדרום, מחבלים של ארגון הטרור חמאס שפעלו בשני מבנים צבאיים במרחב אלפארקן בעיר עזה.

מבנים צבאיים אלה שימשו את המחבלים לפעולות טרור שונות ולייצור אמל״ח. המבנים ממוקמים בסמוך למרחב ששימש בעבר כבית ספר ומשמש כיום כמחסה פעיל. בניגוד לדיווחים, צה”ל לא תקף מתקן לזיקוק דלק במרחב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות