‘ג’ואיש כרוניקל’ פיטר הכתב שדיווח ש”סינוואר תכנן להבריח חטופים”

העיתון היהודי הבריטי הוותיק הודיע כי פיטר את העיתונאי העצמאי אילון פרי - שפרסם בחודשים האחרונים בעיתון חשיפות בנושא המלחמה בעזה • "הסרנו את הסיפורים שלו מהאתר שלנו וסיימנו כל קשר עם מר פרי"
חרדים 10
י"א אלול התשפ"ד / 14.09.2024 20:26

ה”ג’ואיש כרוניקל”, העיתון היהודי הוותיק, עדכן כי פיטר בתום מה שהגדיר “חקירה יסודית” את העיתונאי העצמאי אילון פרי, שדיווח כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר תכנן להבריח את עצמו לצד חטופים ישראלים דרך ציר פילדלפי לסיני ומשם לאיראן.

החקירה היסודית על העיתונאי החלה לפני כיומיים, לאחר שהועלו האשמות על היבטים ברקורד שלו. העיתונאי פרסם שורת חשיפות הנוגעות למלחמת ‘חרבות ברזל’ ובהן על תוכנית לכאורה להבריח חטופים דרך ציר פילדלפי.

בעיתון, שם עבד פרי כעיתונאי חיצוני, פרסמו הודעה חריגה: “מודעים להאשמות הנוגעות לעיתונאי הפרילנס, ואנחנו מתייחסים אליהן ברצינות רבה”.

ההודעה באה לאחר שבעיתון פורסם דיווח מאת פרי – שצוטט בכל כלי התקשורת –  תחת הכותרת “התוכנית הסודית של סינוואר ‘להבריח חטופים לאיראן'”. בכותרת המשנה של הכתבה דווח כי “מסמכים שנתפסו בידי צה”ל ומידע שהושג בחקירות עשוי ללמד כיצד מתכוון מנהיג חמאס להיחלץ ממצוקתו”.

אלא שדובר צה”ל דניאל הגרי הבהיר במסיבת עיתונאים: “איני מכיר כל מידע מודיעיני באשר לאפשרות של הברחת חטופים דרך ציר פילדלפי”.

בדיווח שפורסם היום (שבת) בעיתון נאמר: “למרות שאנו מבינים שהוא אכן שירת בצבא ההגנה לישראל, לא הסתפקנו בחלק מטענותיו. לכן הסרנו את הסיפורים שלו מהאתר שלנו וסיימנו כל קשר עם מר פרי”.

עוד נאמר בהודעת העיתון, כי “‘ג’ואיש כרוניקל’ שומר על הסטנדרטים העיתונאיים הגבוהים ביותר, ואנו מצרים על השתלשלות האירועים שהובילה למצב הנוכחי. אנו מתנצלים בפני קוראינו הנאמנים ובדקנו את התהליכים הפנימיים שלנו כדי שהדבר לא יחזור על עצמו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות