מאות צעדו בשבת לצד ח”כ יולי אדלשטיין בהרצליה וקראו “בושה”

שלוש פעילות של תנועת 'בונות אלטרנטיבה' הניחו ביום שישי על כיסאות המתפללים עלונים למען השבת החטופים בבית הכנסת בו מתפלל יולי אדלשטיין בהרצליה - ונעצרו • המפגינים קראו לעברו של הח"כ: "בושה" ו"מפקיר ציון" במחאה על המעצר • מח"ש פתחה בבדיקת מעצרן
אריה ריבקינד וחיים טוויל
י"א אלול התשפ"ד / 14.09.2024 20:10

מאות בני אדם ליוו הבוקר (שבת) את ח”כ יולי אדלשטיין, שיצא מביתו בהרצליה לבית הכנסת שבו הוא מתפלל – שם הונחו שלשום על הכיסאות עלונים שעל גביהם תמונות חטופים והכיתוב “שלח את עמי”.

המפגינים קראו לעברו של אדלשטיין: “בושה” ו”מפקיר ציון” במחאה על מעצר שלוש הנשים שהניחו את העלונים בבית הכנסת.

מייסדת תנועת המחאה ‘בונות אלטרנטיבה’ אמרה: “אסור לנו לנרמל את מה שקרה אתמול. לעצור שלוש נשים שחילקו פליירים בבית כנסת זה קו אדום. בית כנסת זה שטח ציבורי, כמו שמותר להפיץ כל עלון בבית כנסת אז גם פלייר להשבת החטופים מותר לחלק. אנחנו כאן בצורה שקטה, אומרות באופן ברור שאנחנו כאן להגן על הדמוקרטיה. לצערנו שלוש הנשים שנעצרו אתמול לא יכולות להיות כאן היום, לאחר ששנה וחצי הן מובילות את ההפגנות בהרצליה”.

בתיעוד המעשה נראות שלוש הנשים נכנסות לבית הכנסת ומניחות את העלונים על כיסאות המתפללים.

אחרי שנחקרו כשמונה שעות, שלוש הנשים שוחררו אמש לבתיהן בתנאים מגבילים, שלפיהם אסור להן ליצור קשר אחת עם השנייה ועם אדלשטיין ל-15 יום. כמו כן, הן הורחקו מביתו ומבית הכנסת ל-15 יום, ברדיוס של 300 מטר.

המשטרה ויתרה על דרישתה למעצר בית.

המשטרה מסרה כי נעצרו לחקירה “שלוש חשודות, תושבות הרצליה, בחשד להסגת גבול לבית כנסת בעיר ופיזור עלונים במקום”. לבית הכנסת, כך נאמר, “הוזעקו שוטרי תחנת גלילות ואנשי הזיהוי הפלילי שהחלו באיסוף ראיות וממצאים”.

עוד נמסר כי “במהלך פעולות החקירה, הבחינו השוטרים בפליירים מפוזרים בתוך בית הכנסת ועליהם תמונות של החטופים. החשודות נעצרו והובאו לחקירה במשטרה”.

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי “אגף החקירות במחלקה לחקירות שוטרים פתח בבדיקת אירוע מעצר הנשים שחילקו עלונים בבית הכנסת בהרצליה”.

מהמשטרה נמסר כי מפכ”ל המשטרה דני לוי “הנחה לבדוק מיידית את השתלשלות האירועים וככל שימצא שנפל פגם בהתנהלות השוטרים, הוא יטופל בהתאם ויופקו הלקחים הנדרשים: במשטרת ישראל התקבל דיווח על התפרצות לבית הכנסת. שוטרים שהגיעו למקום פעלו לאיתור חשודים – כמו בכל ארוע עם חשד לעבירה פלילית. כאמור – לאור הטענות שעלו, הנחה המפכ”ל לבחון את השתלשלות האירועים – ובהתאם יופקו לקחים!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות