הרב ברלנד המריא לרומניה בדרכו לאומן – למרות שקיבל ‘ויזה שחורה’

מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, יצא אתמול בטיסה פרטית ללרנקה שבקפריסין - ומשם המשיך בטיסה סדירה לבוקרשט בירת רומניה • המטרה: כניסה לאומן • בגלל 'ויזה שחורה' למשך שלוש שנים - הוא גורש בשנה שעבר בבושת פנים במעבר הגבול
חרדים 10
י' אלול התשפ"ד / 13.09.2024 18:11

שוב יחזור מושפל? הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, יצא אתמול בטיסה פרטית ללרנקה שבקפריסין – ומשם המשיך בטיסה סדירה לבוקרשט בירת רומניה.

לפי דיווח של איתמר אייכנר באתר ynet, גורמים יודעי דבר אומרים כי יעד הנסיעה הסופי של הרב ברלנד היא העיר אומן שבאוקראינה – זאת למרות שקיבל מהאוקראינים ‘ויזה שחורה’ האוסרת עליו את הכניסה לאומן למשך שלוש שנים.

גם בשנה שעברה ניסה הרב ברלנד להגיע לאומן דרך רומניה השכנה, אך כניסתו לאוקראינה סורבה במעבר הגבול – והוא חזר מושפל לישראל.

בהודעה שהופצה לאנשי הקהילה בשנה שעברה – נכתב: “לצערנו הרב מורנו הרב שליט״א גורש היום לפנות בוקר בבושת פנים חמורה עלי ידי האוקראינים האנטישמים ימח שמם ממעבר הגבול מרומניה”.

השגריר האוקראיני בישראל הגיב אז כי הגירוש היה צפוי.

הרב ברלנד מסורב כניסה לאוקראינה בעקבות דרשה שנשא בפני אנשי קהילתו, במהלכה שיבח את הנשיא פוטין – וטען כי אוקראינה נכבשה משום שהקשתה על חסידי ברסלב את הכניסה לאומן בראש השנה.

הדרשה הזו, שפורסמה באתר ‘שביבי אור’, כבר נמחקה, אך לרוע מזלו היא הגיעה לעיניים בכירות בממשל האוקראיני – שגזרו את דינו: ויזה שחורה לשלוש שנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות