צה”ל: פיר מנהרה אותר ליד בית חולים במחנה טולכרם

במהלך מבצע 'מחנות קיץ'  בצפון השומרון נמצא פיר תת-קרקעי סמוך לבית חולים במחנה טולכרם • התוואי, באורך 10 מטרים, בעל חור כניסה וללא מוצא • ייתכן שהוא נמצא עדיין בשלבי בנייה - ובצה"ל החלו בחקר התוואי החריג • נמצא בקרבת קו התפר, לא הרחק מכביש 6, וישובים ישראלים
חרדים 10
י' אלול התשפ"ד / 13.09.2024 15:44

האיום התת קרקעי:  במהלך מבצע ׳מחנות קיץ׳ בו פועלים כוחות צה”ל בצפון השומרון, אותר פיר כניסה לתוואי תת-קרקעי קצר באורך 10 מטרים, שנחפר  סמוך לבית החולים של מחנה טולכרם. הפיר בעל חור כניסה אך ללא מוצא.

לפי הדיווח של הלל ביטון רוזן, הכתב הצבאי של ערוץ 14, איתור התשתית מגיע לאחר שנים בהם תושבי ישראל דיווחו למערכת הביטחון על קולות חפירה עמומים וחשדו שגם באזור יו״ש המחבלים עמלים על הכנת תשתיות תת קרקעיות וחפירת מנהרות.

תוואי התשתית הראשוני שנחשף דומה למה שרואים בעזה, ועל כן במערכת הביטחון חוקרים ובודקים את התשתית עם כלל הגורמים המקצועיים.

מחקירה ראשונית עולה, כי ככל הנראה המנהרה לא חצתה לשטח תחומי הקו הירוק וההערכה מדברת על כך שהיא הייתה עתידה לשמש את ארגוני הטרור.

עד כה לא נמצאו תשתיות תת-קרקעיות מסוג זה, ומה שכן התגלה זה רק אתרים תת-קרקעיים להחבאת אמצעי לחימה.

איתי בלומנטל, הכתב הצבאי של ‘כאן חדשות’, דיווח כי מאחר ולא נמצא פתח יציאה, ייתכן שמדובר בתוואי שנמצא עדיין בשלבי בנייה. בצה”ל החלו בחקר התוואי החריג ובשלב זה טרם נמצאו אינדקציות שהיה בשימוש מחבלים או ששימש לפעילות טרור.

יצוין שהתוואי לא חצה לשטח ישראל אולם נמצא בקרבת קו התפר, לא הרחק מכביש 6, וישובים ישראלים בעמק חפר ובדרום השרון.

מדובר צה”ל נמסר: “במהלך המבצע בצפון השומרון נמצא תווך תת-קרקעי סמוך לבית חולים בטולכרם, בעל חור כניסה וללא מוצא. כוחות צה”ל ממשיכים לחקור את התוואי ופועלים בכלים שונים, גלויים ושאינם גלויים, כנגד תשתיות האויב”

במהלך מבצע ממושך במרחב טולכרם ונור א שמס כוחות של צוות קרב של חטיבת כפיר, מג”ב ושב”כ חיסלו מחבלים בתקיפות אוויריות ומחבל נוסף חוסל בחילופי אש פנים אל פנים.

אחד המחבלים שחוסלו, הוא המחבל מחמד אבו עטיה, החשוד בהריגת לוחם הימ”ס, רס”ר מקסים ריז׳קוב הי”ד ב-19 באוקטובר. בנוסף, הכוחות פגעו בכ-15 מחבלים נוספים.

במרחב טובאס, טמון ופרעה פעלו כוחות חטיבת הבקעה והעמקים, אריות הירדן, כפיר, לוחמי דובדבן במילואים, שב”כ, מג”ב, ומצדה של שב”ס במשך 48 שעות, במהלכן התבצעו חילופי אש בהם חוסל מחבל שהשליך מטענים לעבר הכוחות.

כמו כן, אותר רכב ממולכד ובו מטעני נפץ ומערכת הפעלה מרחוק שהושמדה על-ידי כוחות החבלה של מג”ב איו”ש.

הכוחות בכלל הגזרות החרימו אמצעי לחימה רבים, בהם נשק צלפים, שני נשקים מסוג M-16 וציוד לחימה נוסף.

בטולכרם הלוחמים איתרו והשמידו ארבע מעבדות מטענים, ארבעה חמ”לי קשר עם מצלמות והושמדה מחרטה ליצור אמל”ח בה אותרו כלים להכנת נשק יחד עם מספר מטעני גחון במרחב.

כמו כן, כלי טיס תקפו וחיסלו בטובאס חמישה מחבלים חמושים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות