כאוס: 16,000 ברסלבים שהזמינו טיסות דרך מולדובה קיבלו ביטול

לפי הערכות, למעלה מ-16,000 ברסלבים שכבר רכשו כרטיסי טיסה למולדובה קיבלו הודעות ביטול מחברות התעופה • יו"ר 'איחוד ברסלב' לח"כים החרדים: "מבחינת ברסלב זהו חוק להגיע לאומן בראש השנה. אנו מבקשים את התערבותכם במיידי בכדי שלא נגיע למשבר חמור שיגרום למראות חמורים וקשים"
נתן פרל
י' אלול התשפ"ד / 13.09.2024 11:46

בשבוע האחרון התברר לאלפים מחסידי ברסלב שרכשו כרטיסי טיסה בטיסות שהיו אמורות לנחות במולדובה, כי הרשויות במדינה לא יאפשרו לחסידי ברסלב לנחות בשדה התעופה המקומי, בדרכם ליעד הנכסף באומן שבאוקראינה השכנה.

הטענה הרשמית של שלטונות מולדובה: אי התערבות רשמית של מדינת ישראל בנסיעת ההמונים.

בשנתיים החולפות, מאז פרצה המלחמה באוקראינה,  רבים מחסידי ברסלב הגיעו אל ציונו של רבי נחמן דרך מולדובה. אלא שהשנה, לפי הערכות, למעלה מ-16,000 איש שכבר רכשו כרטיסי טיסה למולדובה –  קיבלו הודעות ביטול מחברות התעופה, דבר שגורם למשבר וכאוס חסר-תקדים.

מדובר במשבר חמור ביותר, שאם לא יטופל בזמן, עתיד להוביל למראות קשים ובלתי נעימים מצד אלפי חסידי ברסלב, שמבחינתם אין אפשרות אחרת מלבד להגיע לאומן בימי ראש השנה.

יו”ר ‘איחוד ברסלב’, הרב נתן בן נון,  פנה במכתב רשמי אל כל חברי הכנסת החרדים והדתיים, בו הוא מגולל את זעקת חסידי ברסלב ומתחנן מדם ליבו שלא יתנו ידם להפקרת חסידי ברסלב, כאילו היו אזרחי מדינה נחשלת שאין ביכולתה לדאוג לאזרחיה.

ב’איחוד ברסלב’ מוסיפים: “לא יתכן ששנה אחת מדינת ישראל תיקח על עצמה בעלות על האירוע ותזיז את כולנו הצידה, תהפוך אותו למשימה ממשלתית  – ושנה אחר כך תיעלם לחלוטין ותגדיר אותו כאירוע פרטי שלא מעניין אף אחד. מדינת ישראל יצרה את המשבר הזה – שתועיל בבקשה גם לפתור אותו”.

‘איחוד ברסלב’ הוא הגוף הרשמי שמייצג את רבבות חסידי ברסלב, והארגון הוא שמנהל את קברו של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה. בין השאר פעילי הארגון פועלים במהלך השנה בכדי לסייע לאלפים המגיעים לפקוד את הציון באומן – כשגולת הכותרת היא לקראת ימי ראש השנה, אז ההיערכות מתחילה חודשים מראש, לקראת הגעת הרבבות, במגוון מישורים מעשיים.

במרכז המכתב ששלח הרב נתן בן נון לחברי הכנסת  הובאה זעקת חסידי ברסלב: “מדובר בסוגיה שחייבת לבוא לידי פתרון בטווח המיידי בכדי שחלילה לא נגיע למצבים לא נעימים כפי שהיו בעבר. אדגיש, כי מבחינת חסידי ברסלב זהו חוק ולא יעבור לשהות בראש השנה באומן ולכן אנו מקווים ומצפים להתערבותכם לטובת יצירת שיתוף פעולה למען הסדר הטוב ולמען רבבות המתפללים.

“בשנה שעברה המדינה התערבה בסוגיא, אך השנה למרבה הצער המדינה מתעלמת מהסוגיא לחלוטין ובמענה לשאלת גורמים ברשויות במולדובה הצהירו הגורמים כאן במדינה כי האירוע לא מעניין אותם – דבר שגרם למשבר חריף במיוחד, משבר שאנו עומדים בעיצומו.

“נדגיש כי מבחינת חסידי ברסלב זהו חוק ולא יעבור להגיע לאומן בראש השנה ולכן אנו מתריעים ומבקשים את התערבותכם באופן מיידי בכדי שחלילה לא נגיע למשבר חמור שיגרום למראות חמורים וקשים מנשוא.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות