מדד JPPI: רוב יהודי – אין לאסור תפילות במרחב ציבורי בשל הפרדה

 מנתוני  סקר חדש של המכון למדיניות העם היהודי-JPPI עולה, כי 45% מהציבור היהודי סבורים: "אין שום בעיה בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי כשיש מי שרוצה בכך" • 16% נוספים טוענים: "יש מקום להפרדה מגדרית במרחב הציבורי באופן מוגבל"
יוני גרין
י' אלול התשפ"ד / 13.09.2024 11:27

על רקע הדיון בבית המשפט על תפילות יום הכיפורים בת”א וכישלון הניסיון להגיע לפשרה: נתונים של סקר חדש שביצע המכון למדיניות העם היהודי-JPPI מגלים, כי רוב גדול בציבור היהודי בישראל מתנגד להחלטת עיריית תל אביב לאסור תפילות במרחב הציבורי בחגי תשרי, בשל התנגדות להפרדה מגדרית.

ממצא זה מצביע על פער משמעותי בין עמדות הציבור לבין המדיניות העירונית, ומעלה שאלות לגבי האיזון הראוי בין ערכים של שוויון מגדרי לבין חופש דת ופולחן במרחב הציבורי.

על פי הסקר, 45% מהציבור היהודי סבור, כי “אין שום בעיה בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי כשיש מי שרוצה בכך”.

בנוסף, 16% נוספים טוענים כי “יש מקום להפרדה מגדרית במרחב הציבורי באופן מוגבל”. כלומר, סך הכל 61% מהציבור היהודי סבור שיש לאפשר הפרדה מגדרית במרחב הציבורי, לפחות במידה מסוימת.

רק 31% מהציבור היהודי תומך בהחלטה לאסור הפרדה מגדרית במרחב הציבורי.

הסקר מגלה הבדלים משמעותיים בין קבוצות שונות באוכלוסייה: בקרב חילונים – ישנו רוב קטן של 52% התומך בהחלטת העירייה. לעומת זאת, מקרב המסורתיים הלא-דתיים, 51% סבורים כי אין בעיה בהפרדה מגדרית כשיש מי שרוצה בכך, ו-24% נוספים סבורים שיש מקום להפרדה מגדרית באופן מוגבל.

בקרב הדתיים והחרדים, התמיכה בהפרדה מגדרית גבוהה אף יותר, עם 81% מהדתיים ו-85% מהחרדים המתנגדים להחלטה ותומכים בהפרדה מגדרית ללא הגבלה.

מדד החברה הישראלית לחודש ספטמבר צפוי להתפרסם במלואו בשבוע הבא.

הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 747 משיבים מהאוכלוסייה היהודית בישראל. הוא מספק תמונה מקיפה של עמדות הציבור בנושא רגיש זה ומדגיש את מורכבות הנושא והרגישות הרבה בקביעת מדיניות הנוגעת להפרדה מגדרית במרחב הציבורי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות