דרעי מאבד מנדט לבן גביר, יאיר לפיד ממשיך לאבד גובה

סקר 'דיירקט פולס בדק: מה מעכב את פתיחת המלחמה מול חיזבאללה? • איזה ציון מקבל ראש הממשלה נתניהו על ניהול המלחמה בצפון עד כה? • מי מתאים יותר לתפקיד שר הביטחון - יואב גלנט או אביגדור ליברמן? • וכמה מהציבור חושבים שצריך לפתוח מייד במלחמה בחזית הצפונית?

חרדים 10
י' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 21:45

רוב הציבור בישראל חושב כי צריך לפתוח מייד במלחמה בחזית הצפונית בעקבות השיגורים הרבים מלבנון, כך על פי סקר חדשות 14 שפורסם במהדורה המרכזית • בנוסף, בוצע משאל להתאמה המרבית לתפקיד שר הביטחון בין יואב גלנט לאביגדור ליברמן

מתוצאות סקר שערך מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ – ופורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של ערוץ 14 – עולה, כי  לו הבחירות היו נערכות היום – רוב המפלגות בכנסת היו שומרות על כוחן מהסקר הקודם וכך גם חלוקת המנדטים לגושים.

מפלגת יש עתיד ממשיכה לרדת ומאבדת מנדט למחנה הממלכתי. מפלגת ש”ס מאבדת מנדט לעוצמה יהודית של איתמר בן גביר.

וזו חלוקת המנדטים: הליכוד עם 29 מנדטים, המחנה הממלכתי של גנץ עולה במנדט ומקבלת 18 מנדטים וממשיכה להוביל את גוש המרכז-שמאל, ישראל ביתנו ניצבת על 13 מנדטים כמו בסקרים האחרונים; ויש עתיד, מפלגתו של ראש האופוזיציה, יורדת במנדט ומקבלת רק 10 מנדטים.

מפלגת השמאל החדשה – הדמוקרטים של יאיר גולן, המאחדת בתוכה את מר”צ והעבודה מקבלת 11 מנדטים. ש”ס יורדת ומקבלת 9 מנדטים, יהדות התורה שומרת על שמונת המנדטים הקבועים שלה; עוצמה יהודית של בן גביר עולה ל-7 מנדטים.

רע”ם של מנסור עבאס שומרת על כוחה ועומדת על 6 מנדטים; כך גם חד”ש תע”ל עם ארבעה מנדטים; הציונות הדתית של שר האוצר סמוטריץ’ שומרת על כוחה ומשיגה 5 מנדטים.

שתי המפלגות שלא עוברת את אחוז החסימה: בל”ד הערבית עם 2.2%; הימין הממלכתי של סער עם 1.2%.

החלוקה לגושים מצביעה על קיפאון במפה הפוליטית בישראל, כך שלו הבחירות היו נערכות היום – שום גוש פוליטי לא היה יכול להקים ממשלה ללא חלקים מהצד השני.

גוש מפלגות הקואליציה, גוש הימין, משיג 58 מנדטים, כמו בסקרים הקודמים. גוש מפלגות האופוזיציה, גוש המרכז-שמאל, מביא 52 מנדטים, ושומר על כוחו. המפלגות הערביות משיגות 10 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה, נתניהו מציג עליה קלה אל מול בני גנץ ויאיר לפיד. עם זאת, אל מול גנץ ששומר על כוחו, לפיד ממשיך לרדת במספר אחוזים.

בשאלת ההתאמה של נתניהו מול גנץ, משיג ראש הממשלה 46% עליה של 3 אחוזים מהסקר הקודם, בעוד גנץ שומר על כוחו עם 27 אחוזי תמיכה. 27% מהנשאלים חושבים שאף אחד מהם לא מתאים לתפקיד.

בהתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד הפער קצת גדל: 48% מהנשאלים בוחרים בנתניהו, ו-26% מעדיפים את ראש האופוזיציה. 26% מהנשאלים טוענים – שניהם לא מתאימים לתפקיד.

רוב הציבור הישראלי מעוניין במלחמה עם לבנון

מהסקר עולה עוד, כי רוב הציבור בישראל חושב כי צריך לפתוח מייד במלחמה בחזית הצפונית בעקבות השיגורים הרבים מלבנון.

על פי הנתונים, 71% מהציבור מעוניינים שישראל תיפתח במלחמה, 18% בלבד מתנגדים כרגע למבצע מיגור הטרור ממדינת לבנון ו- 11% לא נוקטים עמדה ביחס לסוגייה.

בנוסף, בוצע משאל להתאמה המרבית לתפקיד שר הביטחון: 38% סברו כי יואב גלנט מתאים יותר, ואילו 30% השיבו כי אביגדור ליברמן. 30% מהמשיבים לא הביעו את דעתם לשאלה זו.

עוד עולה מהסקר, כי  רוב הציבור סבור כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעכב את המלחמה מול חיזבאללה בגלל לחץ אמריקני שמופעל כנגדו, כדי לעכב ואף למנוע את המלחמה בצפון כנגד ארגון הטרור.

משתתפי הסקר נשאלו: “מה הסיבה העיקרית שרה”מ נתניהו מעכב את המלחמה מול חיזבאללה?” 45% השיבו כי לחץ אמריקני היא הסיבה העיקרית, 32% השיבו כי מדובר ב”שיקולים פוליטיים”, 17% סבורים מדובר ב”שיקולים צבאיים” ו-6% השיבו כי אינם יודעים.

באשר למלחמה בצפון, רוב הציבור סבור כי לראש הממשלה מגיע ציון נכשל על ניהול המלחמה בצפון עד כה.

משתתפי הסקר נשאלו מהו הציון שמגיע לרה”מ נתניהו על ניהול הלחימה בחזית הצפון עד כה? 46% מהנשאלים השיבו כי מגיע לרה”מ ציון נכשל 29% השיבו כי לא טוב, 17% השיבו כי מגיע לרה”מ ציון טוב ו-8% השיבו כי מגיע לו ציון מצוין.

•המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע”מ עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה-5 בספטמבר 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 536 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.6% ± בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות