‘פיגוע פלילי’ ברמלה: אם ובתה, נערה וילד נרצחו, תינוק במצב אנוש

7 פצועים עדיין מאושפזים • רימון רסס הושלך וגרם לפיצוץ רכב שהוביל לשריפה שפרצה בחנות - אליה נמלטו עוברי אורח, והמקום הפך ל"מלכודת אש" • המפכ"ל: "נבוא בחשבון עם מי שעשה את הדבר הזה, אזרחים תמימים נפגעו" • עשרות קרובי משפחה התעמתו עם שוטרים באסף הרופא
חיים טוויל
ט' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 18:05

ארבעה בני אדם נהרגו היום (חמישי) בשריפה שפרצה בחנות ברמלה במסגרת סכסוך בין משפחות פשע ברחוב הערבי.

הנרצחים הם: אישה כבת 50 ושני ילדיה בני 5 ו-10 וקרובת משפחה בת 15. בנה התינוק בן החודשיים של הנרצחת נפצע באורח אנוש והוא מאושפז בבית החולים אסף הרופא.

10 עוברי אורח נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות, בהם חמישה במצב בינוני.

מפקד מחוז המרכז של המשטרה הטיל את חקירת האירוע על היחידה המרכזית של המחוז. ב’כאן חדשות’ דווח כי החשד הוא כי הרקע הוא הסכסוך המדמם בין המשפחות המקומיות ג’רושי ואבו זייד. כלי הרכב והחנות שייכות לאנשי משפחת ג’רושי.

צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

מפרטים ראשונים עולה כי רימון רסס הושלך לעבר חנות וגרם לפיצוץ רכב שהוביל לשריפה שפרצה בחנות אליה נמלטו עוברי אורח ששהו בסמוך. המקום עלה באש והפך ל”מלכודת אש”.

כוחות גדולים של הצלה שהגיעו לזירה חברו לכוחות הכיבוי, טיפלו בפצועים ופינו אותם לבתי החולים קפלן ואסף הרופא, שם הכריזו על “אירוע רב נפגעים מצומצם”.

אל בית החולים אסף הרופא פונו מהזירה 5 נפגעים במצב אנוש ו-5 נפגעים במצב בינוני וקל. אל המרכז הרפואי קפלן ברחובות פונו ארבעה פצועים: אישה במצב בינוני נפגעה מרסיסים ושני גברים במצב קל, נפגעו אף הם מרסיסים. פצוע נוסף אשר נפגע מכוויות ושאיפת עשן הגיע במצב בינוני והוא מטופל בחדר הלם.

מאוחר יותר הודיע בית החולים אסף הרופא כי נותרו 3 פצועים: תינוק בן חודשיים במצב אנוש, ילדה בת 6 מצב קל וגבר בן 28 במצב קל. 3 פצועים השתחררו לביתם לאחר טיפול רפואי.

קטטה המונית פרצה בין אזרחים לשוטרי מג”ב מחוץ לבית החולים אסף הרופא, שאליו הגיעו חלק מהפצועים. קרובי משפחה של הנפגעים אף תקפו צוותי תקשורת, בהם צוות כאן חדשות. ארבעה נעצרו במקום, חלקם בני משפחת ג’רושי.

במשטרה הגדירו את האירוע, שהתרחש ברחוב הומה אדם, “פיגוע פלילי”.

עד ראייה שעובד בסמוך לזירה אמר כי הפיצוץ אירע בשעה 16:42, ולא גרם לנפגעים. לדבריו, האש החלה לאחוז בחנויות הסמוכות שמונה דקות לאחר מכן. המשטרה, לטענתו, הגיע רק בשעה 17:05.

ככל הידוע עד כה, הרכב שבו אירע הפיצוץ חנה בסמיכות לחנות שבה שהו כמה מהנפגעים. חבלן שסרק את כלי הרכב קבע כי הפיצוץ לא אירע כתוצאה ממטען חבלה. מבדיקה עלה שהרימון שבו נעשה שימוש הוא רימון צה”לי. המשטרה בודקת אם הרכב היה היעד או שמא אחת החנויות הסמוכות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירה ואמר: “ביקשתי מהיועמ”שית לעצור עבריינים במעצרים מנהליים והיא סירבה. מעצרים מנהליים זה פתרון לארגוני פשיעה”.

צילום: דוברות כב”ה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירה יחד עם המפכ”ל רב-ניצב דני לוי, שאמר: “אירוע פלילי חמור ביותר שבו אזרחים חפים מפשע נפגעו כתוצאה מבריונות ומאלימות של עבריינים. מחוז מרכז ימשיך להיות מתוגבר בהרבה מאוד כוחות. אנחנו נבוא חשבון עם כל מי שעשה את העוולה הזאת לאזרחים שנפגעו ולא היו מעורבים. אנחנו הבטחנו ונקיים – לא נוותר לאף עבריין, לאף אחד שמנסה לפגוע באזרחים חפים מפשע, ברגע שיעשה זאת, נרדוף אותו”.

השר בן גביר אמר בזירה: “אני כבר חודשים מתריע – בואו נוציא מעצרים מנהליים. היינו יכולים להיכנס הלילה ולעצור את כל משפחות הפשע והעבריינים, והגשנו לייעוץ המשפטי רשימות. מעצרים מנהליים זה הפתרון”. לדבריו, “זה אירוע קשה וחמור, תוצאה של עשרות שנים של הזנחה של הפשיעה במגזר הערבי. אנחנו מקצים משאבים ועובדים כל הזמן ועושים רפורמה במשטרה. אני אומר דבר אחד, בלי שהיועמ”שית תיכנס לעניין לא יהיה פתרון.

“ביקשתי מהיועצת המשפטית מעצרים מנהליים גם לפני שנה וחצי, גם לפני שנה וגם לפני חודש. אני כל הזמן אומר לה ‘בואי נוציא מעצרים מנהליים'”, הוסיף בן גביר.

פראמדיקית מד”א ליאת כהן סיפרה: “מדובר בזירת פיצוץ קשה של רכב, הצוותים הראשונים של מד”א שהגיעו לזירה החלו להעניק טיפול רפואי לפצועים בינוני וקל, שסבלו מרסיסים וחבלות ופינו אותם לבית החולים”.

היא הוסיפה: “כוחות גדולים נוספים של מד”א שכללו ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים שהגיעו למקום חברו לכוחות הכיבוי שתוך כדי פעולות כיבוי האש חילצו מתוך החנויות הסמוכות 5 נפגעים מחוסרי הכרה, בהם אישה כבת 50, נערה כבת 15, ילד כבן 10, ילדה כבת 5 ופעוט כבן חודש, הם סבלו כולם משאיפת עשן, ופונו לבית החולים במצב אנוש תוך כדי ביצוע פעולות החייאה”.

נתנאל איתן פרמדיק איחוד הצלה: “ראובן לנקרי חובש איחוד הצלה שהיה במקום עבודתו בסמוך לזירה שמע את הפיצוץ ויצא מיידית לסייע ובהגעה שלו לזירה ביקש סיוע רפואי של כוחות נוספים. הגענו בזריזות לסייע וראינו רכב שעדיין עולה באש וגם שפרצה שריפה במספר חנויות. לאחר הסיוע הרפואי הראשוני בזירה פונו לבתי החולים קפלן ואסף הרופא 15 נפגעים. מתוכם פעוט כבן חודשיים, ילד כבן 5, ונערה בת 15. הנפגעים חלקם במצב אנוש, חלקם במצב קשה וחלקם במצב בינוני וקל. כוחות כיבוי ומשטרה גדולים פעלו בזירה עקב אופי האירוע”.

מדוברות הכבאות נמסר: “באירוע פיצוץ הרכב ברמלה יש לכוד במקום ועוד שתי חנויות בוערות. כרגע חולצו מתוך אחת החנויות הבוערות תינוק בן כחודשיים ואימו והועברו להמשך טיפול אצל גורמי הרפואה. נערה בת 15 הוצאה מחוסרת הכרה. בסך הכל חולצו חמישה בני אדם מתוך החנויות, כולם מחוסרי הכרה. מפקד תחנת איילון נמצא באירוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות