האם השכולה דמעה: אני אוכלת מוות? אנו ממגרים הרוע למען החיים

אימו של מעוז פניגשטיין הי"ד התייחסה היום בכנסת לכינוי "אוכלי מוות" שהקב"נית של 'אלכסנרוני' הדביקה למשפחות שכולות ולמגזר הדתי • "בכל חברה מוסרית אפשר לקדש את האנשים שוויתרו על כל מה שהיה להם - הדבר האחרון שמעניין אותם זה מוות"
אריה ריבקינד
ט' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 16:54

צורית פניגשטיין, אימו של מעוז הי”ד שנפל בעזה לפני מספר חודשים, במהלך מבצע לשחרור חטופים, נשאה היום (חמישי) דברים בדיון בוועדת זכויות הילד בכנסת – והתייחסה לדברי קצינת בריאות הנפש של ‘אלכסנדרוני’ שהודחה –  שכינתה משפחות שכולות דתיות ואת המגזר הדתי “אוכלי מוות”.

פניגשטיין, שהגיעה לכנסת יחד עם משפחות שכולות נוספות מפורום הגבורה, אמרה בוועדה:” איבדתי את בני בכורי אהובי, בפעולה לשחרור גופות חטופים. בזכות הבן שלי וחבריו חמש גופות הגיעו לקבר ישראל – שני חיילים ושלושה אזרחים. כמובן שהתפילות שלנו הן לחזרתם של כל החטופים והצלחת חיילי צה”ל.

“הסיבה שקראו לי ‘אוכלת מוות’, היא בגלל שלא רואים כמה יצאנו בשביל החיים, בשביל הזכות של הילדים לחיות, בשביל הזכות של הילדים להתקיים, לישון בשקט, לשחק בגן השעשועים. זה מבחינתי תמונת הניצחון – ילדים בישראל שיכולים לחיות, ולא רק לשרוד. ילדים שלא צריכים לפחד מהמטח הבא או מהמפגע הבא שיבוא להרוג אותם”, אמרה פניגשטיין בדמעות.

היא הוסיפה: “הבן שלי עזב אישה ותינוקת שהוא בקושי זכה להכיר. עוד ימים ספורים היא תהיה בת שנה. בכל חברה מוסרית אפשר לקדש את האנשים שוויתרו על כל מה שהיה להם, באלטרואיזם מוחלט שאחרים יוכלו לחיות, אבל הדבר האחרון שמעניין אותם זה מוות. אנחנו רוצים חיים, אנחנו מתאבלים כל יום על חיים שנגדעו.

“אנחנו עושים את כל זה בשביל החיים. צריך להחזיק את זה בראש – אנחנו ממגרים את הרוע בשביל החיים”, הוסיפה פניגשטיין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות