מפקד 8200 הודיע לרמטכ”ל על פרישתו בשל חלקו במחדל

מפקד יחידת המודיעין 8200, תא"ל יוסי שריאל, הודיע לרמטכ"ל ולראש אמ"ן על החלטתו לפרוש מהצבא - בשל חלקו במחדלי טבח ה-7 באוקטובר • כתב: "הרע מכל קרה. סליחה שלא עמדתי במשימה כפי שציפיתם ממני" • זהו הבכיר השני באגף המודיעין שמתפטר, אחרי האלוף אהרון חליוה
חיים טוויל
ט' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 16:26

מפקד יחידת המודיעין היוקרתית 8200, תא”ל יוסי שריאל, הודיע היום (חמישי) לרמטכ”ל ולראש אמ”ן שלומי בינדר על החלטתו לפרוש מהצבא, בשל חלקו במחדלי טבח ה-7 באוקטובר.

שריאל כתב במכתב הפרישה: “ב-7 באוקטובר בשעה 06:29 לא עמדנו במשימה כפי שציפיתי מעצמי, שציפו ממני פקודיי ומפקדיי ושציפו ממני אזרחי המדינה שאני כל כך אוהב.

“באופן אישי, כשלתי בכך שלא הבנתי די הצורך, ולכן גם לא שיקפתי די הצורך, שבמציאות הייחודית בגבול עזה אנחנו כמערכת מחויבים לניהול סיכונים אחר, הנגזר ממרווח הטעות המזערי הקיים בגזרה הזו”.

הוא הוסיף: “לא הצבעתי על כך שבמציאות שבה יש, הלכה למעשה, שתי דיוויזיות קומנדו של נוח’בה בגבול עזה, במרחק דקות מיישובים ישראליים, ואויבים שנפגשים שוב ושוב עם עוצמתו של המודיעין הישראלי ומפנימים זאת, לא ניתן להסתמך על מרחב הרתעה סיגינטי לצורך היערכות אופרטיבית, ובוודאי שלא נכון לבנות על כך שביום פקודה נצליח להשיג את ידיעת הזהב. האחריות על חלקה של 8200 בכישלון המודיעיני והמבצעי מוטלת כולה עליי”.

הוא ביקש להתנצל על חלקו במחדל: “אני יודע שפעלתי בחרדת קודש ולמרות זאת הרע מכל קרה ואני מבקש סליחה עמוקה. סליחה שלא עמדתי במשימה כפי שציפיתם ממני וכפי שאני דרשתי מעצמי. אני יודע וכואב שאת הנעשה אין להשיב. אני מרכין ראש”.

שריאל הוא הבכיר השני בזרועות המודיעין שמתפטר מתפקידו בשל המחדלים, לאחר ראש אמ”ן הכושל האלוף אהרון חליווה.

שריאל פיקד על היחידה במשך כשלוש שנים ושמו נחשף בכתבה בעיתון הבריטי ‘הגרדיאן’, בניגוד לקודמיו שזהותם נותרה עלומה. שמו נחשף בעקבות פרצת אבטחה סביב ספר שכתב וכתובת הדואר האלקטרוני הפרטית שלו, שפורסמה בספר.

במערכת הביטחון מתחו בחודשים האחרונים ביקורת חריפה על יחידת 8200 ונטען שלהיטותה לטכנולוגיות הגיעה על חשבון מודיעין אנושי שיצר תמונה שגויה והביא למחדלים שאפשרו את המתקפה הרצחנית של חמאס.

מדובר צה”ל נמסר: “מפקד יחידה 8200 הודיע היום למפקדיו ולפקודיו על כוונתו לסיים את תפקידו. הקצין עתיד לסיים את תפקידו בתקופה הקרובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות