8 שנות מאסר לצעירה שנהגה בשכרות וגרמה למות מעיין דומנוביץ’ ז”ל

מלבד עונש המאסר נגזרו על הנהגת יאנה בלום, שהורשעה בהמתה בקלות דעת של התינוק מעיין דומנוביץ' ז"ל בן ה-10 חודשים, 20 שנות פסילת רישיון ופיצויים בסך 100 אלף שקלים • השופט על משפחת התינוק: "המשפחה התגלתה בעיני כמשפחה אצילית"
חרדים 10
ט' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 16:18

בית המשפט גזר היום (חמישי) שמונה שנות מאסר, 20 שנות פסילת רישיון ופיצויים בסך 100 אלף שקל על יאנה בלום, שהודתה והורשעה בהמתה בקלות דעת של התינוק מעיין דומנוביץ’ ז”ל בן ה-10 חודשים – לאחר שנהגה בשכרות וגרמה לתאונת הדרכים בה נהרג, ביום העצמאות לפני כשנה וחצי.

לפי דיווח של אסף פוזיילוב ב’כאן חדשות’, השופט יובל ליבדרו אמר עם מתן גזר הדין: “בלום פגעה בערך קדושת החיים וערכים מוגנים נוספים – שלמות הגוף והנפש. במהלך המשמרת צרכה אלכוהול וגם אחריה, עקפה רכבים סטתה וגרמה לרכבים לסטות. התחשבתי בהודאה המהירה שלה, ובהיותה אישה צעירה וזה מאסרה הראשון”.

השופט הוסיף: “היא התייתמה מאביה בגיל צעיר לאחר שנהרג בפיגוע בדולפינריום. יש לה הרשעה מ-2018 של נהיגה תחת השפעה של אלכוהול וסמים. התייחסתי למכתבים של אם התינוק והדודה, ולדברי אם וסבתה של הנאשמת ומסמכים רפואיים שהגישה. ההגנה ביקשה עונש של 2.5 שנות מאסר, התביעה 14 שנות מאסר. העמדות האלה של הצדדים קיצוניות ואין להן אחיזה בפסיקה”.

בסוף דבריו אמר ליבדרו: “מבקש לפנות למשפחת התינוק – המשפחה התגלתה בעיני כמשפחה אצילית, מעיין ז”ל היה תינוק טהור וחייכן, מעשה הענישה הוא פרי של איזונים. מקווה שמשפחת המנוח תמצא נחמה פורתא עם סיום ההליכים”.

אליה ואילה דומנוביץ’  בבית החולים ובשיחרור I צילום: רחל דוד, סורוקה

בלום, בת 24 מראשון לציון, נהגה בשכרות ונסעה בפראות לאחר שעבדה במסיבת טבע בערב יום העצמאות ושתתה, לפי הודאתה, אלכוהול במהלך עבודתה ולאחריה. בדמה נמצא ריכוז קטן של סם קנאביס.

בנסיעתה חזרה ממסיבת הטבע, היא גרמה לחלק מכלי הרכב בכביש לרדת לשולי הדרך על מנת להימנע מתאונה ונסעה בנתיב הנגדי.

בשלב מסוים, נסעו אליה ואילה דומנוביץ’, תושבי הישוב נוקדים שבגוש עציון, עם ארבעת ילדיהם הקטנים, בנתיב הנגדי לנסיעתה של בלום.

אליה ניסה לסטות לשולי הדרך כדי לחמוק מהתנגשות, אך בכל זאת רכבה של בלום פגע בו בעוצמה רבה.

כתוצאה מהתאונה נהרג התינוק מעיין ז”ל. ההורים אליה ואילה ושלושת ילדיהם האחרים – אורי נטע ושחר – נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה.

בלום נחבלה גם היא ונזקקה לטיפול רפואי.

בהסדר טיעון שנחתם עימה ובהתאם להודאתה הרשיע בית המשפט בבאר שבע את בלום בעבירות של המתה בקלות דעת, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות ונהיגה ללא רישיון רכב.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות