עם כיפה וציצית: כך פוענח שוד אלים של 150 אלף דולר בירושלים

ניצל אמון שנבנה בעסקות קודמות, גנב כ-150 אלף דולר תוך מרמה ושימוש בשטרות מזויפים, נמלט - ונעצר על ידי בלשי המשטרה  • כתב אישום הוגש היום על ידי התביעה המשטרתית נגד תושב אזור המרכז בשל מעשה נוכלות בבירה
חיים טוויל
ט' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 15:53

לפני חודש, בי”א באב בשעות אחר הצהריים, התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה בירושלים על מקרה שוד אלים במרכז העיר. לזירה הוזעקו מיד שוטרי תחנת לב הבירה.

מפרטים ראשוניים שנאספו בעת הגעתם עלה, כי לפני הקריאה למשטרה, הגיע הנאשם – תושב מרכז הארץ – למקום, לאחר שתיאם עם הקורבן מפגש לצורך ביצוע עסקת המרת מטבע בסך כ-150 אלף דולר.

מעט לאחר השעה 17:30 הגיע הנאשם אל זירת המפגש כשהוא רכוב על גבי קטנוע, שלוחית הזיהוי המותקנת עליו מזויפת, בירור העלה כי הלוחית שייכת לקטנוע של תושב גוש דן.

הנאשם נכנס אל רכבו של הקורבן, שם מסר לידיו שקית שהכילה שטרות כסף ארוזים, שהתבררו כמזויפים ונחזים למזומן בסך למעלה מחצי מיליון ש”ח.

הקורבן שחש כי הנאשם מהתל בו, ניסה למשוך חזרה לידיו את שקית הכסף עם הדולרים שהעביר לנאשם, אלא שהוא  בתגובה היכה את הקורבן במכת אגרוף לראשו, ונטל את שקית הדולרים בכוח – ונמלט מהמקום במהירות על גבי הקטנוע.

במסגרת פעולות החקירה, הצליחו חוקרי המשטרה להתחקות אחר הנאשם וחשוד נוסף – והשניים נעצרו לאחרונה על ידי המשטרה.

כמו כן נודע, כי במהלך התקופה שקדמה לשוד, ביצע הנאשם מול הקורבן מספר עסקות המרת מטבע – וכך למעשה רכש את אמונו.

במהלך חיפוש שערכו הבלשים בבית החשודים, אותרו בין היתר  שטרות כסף מזויפים, המחאות בשווי מאות אלפי ש”ח, פרטי הלבוש ועוד.

מעצרם הוארך מעת לעת ובימים האחרונים גובשה תשתית ראייתית כנגד הנאשם.

היום, הגישה יחידת תביעות מחוז ירושלים את כתב האישום נגדו בבית המשפט בירושלים, בגין עבירות של זיוף מסמכי זיהוי של רכב, תקיפה כדי לגנוב, גניבה, והחזקה של שטר כסף מזויף.

לצד כתב האישום, דרשה התביעה המשטרתית מבימ”ש להורות על הארכת מעצרו עד לתום ההליכים נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות