‘פעולת קומנדו מורכבת, יכולת להשמיד מתקן תת קרקעי מרוחק’

אחרי הדיווחים שכוחות קומנדו ישראלים הצליחו לחדור בפעולה מורכבת למתקן לייצור טילים במסיאף שבסוריה, לקחת ציוד ומסמכים ולמלכד אותו - ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף במיל תמיר הימן, כתב: "מי שצריך להבין את הרמז והחידוש שבפעולה הבין, וזה חשוב בדיוק עכשיו"
חיים טוויל
ט' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 14:59

האתר של הערוץ הסורי האופוזיציוני SYRIA TV דיווח היום (חמישי), בהסתמך על מה שכינה “מקורות בלעדיים”, כי התקיפה הנרחבת שיוחסה לישראל בימים האחרונים באזור מסיאף שבסוריה כללה גם הצנחת כוחות מהאוויר, קרב על הקרקע ולכידת שני איראנים נשבו.

זו הדרך הכי טובה לזכות בראש השנה בשפע פרנסה בשנה החדשה

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף במילואים תמיר הימן, כתב בחשבון שלו ברשת הטוויטר: “מי שצריך להבין את הרמז והחידוש שבפעולה הבין”.

בפוסט שפרסם כתב הימן על הפעולה בסוריה: “בהסתמך על דיווחים זרים, ישראל ביצעה במסיאף פעולת קומנדו מורכבת הממחישה יכולת להגיע ולהשמיד מתקן תת קרקעי מרוחק מישראל”.

האלוף במילואים הסביר: “מתקנים תת קרקעיים, כאלה שלכאורה מוגנים מפני תקיפה אווירית, נתפסים על ידי איראן והציר כבלתי חדירים. שם מתקינים האיראנים (וחיזבאללה) את האמצעים החשובים והרגישים ביותר. כגון מתקני העשרת אורניום, מתקני ייצור נשק מדויק, מתקני פיקוד ושליטה וכו׳.

“לאחרונה חיזבאללה אף התגאה באחד מהמתקנים האלו בסרטון מושקע שהפיק. מי שצריך להבין את הרמז והחידוש שבפעולה הבין, וזה חשוב בדיוק עכשיו, לאחר פירוק הזרוע הצבאית של חמאס כאשר אנו צריכים להרחיב את מטרות המלחמה ולמקד אותה כנגד הציר ואיראן.

“נכון, הצטיינות טקטית, תעוזה ומקצועיות של לוחמים מיחידות מיוחדות, לא פותרות את כל הבעיות הקשות של ישראל. זה לא מחליף חזון אסטרטגי ברור, תוכנית מדינית כוללת, ותיאום מלא עם ארה”ב. אבל זהו הבסיס המאפשר לדרג המדיני חופש פעולה כיוון שהוא מרחיב את אפשרויות הפעולה. טוב שיש לישראל כלים מגוונים בארגז הכלים האסטרטגי, אך לא מדובר בתחליף למעשה המדיני המשלים”.

לפי הדיווח בערוץ הסורי SYRIA TV, שמהימנותו לא ברורה, מסוקים ישראליים חגו באזור שהותקף והצניחו כוחות באמצעות חבלים. כמו כן, נטען כי כטב”מים ישראליים השמידו את כל רכבי מנגנוני הביטחון הסוריים שהיו שם וקטעו את כל דרכי הגישה למקום שבו הוצנחו הכוחות.

החוקרת היוונייה המתמחה במזרח התיכון, אווה קוליריוטיס, הכותבת לכלי תקשורת מערביים וערבים דיווחה מפי “גורם ביטחוני”, כי התקיפה הישראלית בוצעה על ידי כוחות מיוחדים נגד מתקן צבאי המשויך למשמרות המהפכה.

לדבריה, התקיפה החלה במתקפה אווירית נגד מספר דרכים המובילות למתקן. האירוע נמשך כשעה, במהלכה הכוחות הצליחו להיכנס למתקן ולהוציא ממנו ציוד ומסמכים חשובים לאחר מכן מילכדו את המתקן, הרסו אותו  ועזבו את המקום.

המתקן, שלפי הדיווח פועל כבר מעל לעשור, משויך למשמרות המהפכה ואחראי על פיתוח טילים וכטב”מים, ומסייע מבחינה לוגיסטית לחיזבאללה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות