אחרי 9 שנים: זה המנכ”ל שמחליף את פרופ’ רוני גמזו בבי”ח איכילוב

אחרי קרב בין משרד הבריאות לראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי: פרופ' אלי שפרכר נבחר לנהל את בית החולים איכילוב • החלפת המנכ״ל תתבצע עד סוף השנה • פרופ' גמזו: "איכילוב זוכה היום למנהל המוכשר ביותר במערכת ואני אהיה לו לעזר"
חרדים 10
ט' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 13:47

לאחר מאבקים של משרד הבריאות בעיריית תל אביב-יפו: פרופ’ אלי שפרכר נבחר היום (חמישי) לתפקיד המנהל הבא של המרכז הרפואי איכילוב.

זו הדרך הכי טובה לזכות בראש השנה בשפע פרנסה בשנה החדשה

בית החולים איכילוב הוא מרכז-על ומרכז מחקר ופיתוח לאומי. בשעריו נכנסים עשרות אלפי מטופלים מדי יום. הוא מכיל יותר מ-1,600 מיטות אשפוז ומעסיק 8,700 עובדים ועובדות.

הבחירה בפרופ’ שפרכר לוותה במאבקים על רקע הרכב הוועדה הבוחרת, שהעניק יותר כוח לעירייה לעומת משרד הבריאות על אף שבית החולים הוא  בבעלות משותפת של שני הגופים.

לפי דיווח באתר ynet, פרופ’ שפרכר נתמך על ידי המנכ”ל היוצא פרופ’ רוני גמזו, ואילו משה בר סימן טוב, מנכ”ל משרד הבריאות, נטה לתמוך באחד בשלושת המועמדים שאינם מאיכילוב: מנהלת המרכז הרפואי שמיר ד”ר אסנת לבציון-קורח, מנהל בית החולים הלל יפה פרופ’ מיקי דודקביץ’ ובד”ר אורלי ויינשטיין המכהנת כסמנכ”לית בכירה בקופת החולים כללית וראש חטיבת בתי החולים בקופה.

פרופ׳ אלי שפרכר, סמנכ״ל מחקר ופיתוח, מנהל מערך העור בביה״ח איכילוב, וסגן דיקן בפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת״א, קלינאי, חוקר ואיש אקדמיה בעל שם עולמי. פרופ׳ שפרכר מכהן כחבר הנהלת איכילוב משנת 2016 והחל לעבוד באיכילוב בשנת 2008, זאת לאחר 12 שנים בבית החולים רמב״ם.

פרופ’ שפרכר יחליף בתפקידו את פרופ׳ רוני גמזו, אשר מכהן כמנכ״ל איכילוב מזה 9 שנים וכחבר הנהלת איכילוב מזה 22 שנים.

החלפת המנכ״ל תתבצע עד סוף השנה.

גמזו: “לא סימנתי את שפרכר”

במכתב ששיגר פרופ’ גמזו לעובדי איכילוב, כתב:  “עובדים יקרים, בני משפחתי, משפחת איכילוב. היום נבחר פרופ׳ אלי שפרכר לנהל את המרכז הרפואי שלנו לשנים הבאות, אחריי.

לפני 22 שנים נעתקה נשימתי, כשנבחרתי להיות סמנכ״ל צעיר לכלכלה רפואית, תחת מורי, פרופ’ ברבש. אני זוכר שלצד השמחה והגאווה, בכיתי את הויתור על הקריירה כגינקולוג, אותה כל כך אהבתי.

גם היום, השמחה בבחירה במחליף הראוי ביותר בעיניי, מהולה בעצב עזיבת תפקיד המנהל, שהיא חלק מחיי, חלק מחיי משפחתי.

לפני כשנתיים גמלה בליבי ההחלטה לאפשר לביה״ח התחדשות ניהולית בה אני מאמין, אך להמשיך להיות ליד מנהל חדש, עזר לו ולהנהלה, להמשיך להיות לידכם, ולדחוף את התוכניות הענקיות (ההכרחיות כל כך) שמצעידות אותנו כמובילים של בתי החולים בארץ. השילוב של התחדשות ניהולית יחד עם שמירת הידע, הנסיון וההשפעה שצברתי גם בגיוס משאבים הוא אמנם אתגר בין אישי אך קריטי להצלחתנו בהגשמת היעדים הנשגבים שקבענו.

המנהיג באיכילוב צריך להיות קודם איש צוות, רגיש לסביבתו אך בה בעת, מקצוען, נחוש, אמיץ וחדשן. מבין ניהול כלכלי, עסקי ורגולטורי של המערכת; בנוסף, כדי להוביל את הסקרנות, הרעיונאות, המחקר הפיתוח והחדשנות חשוב שהוא יהיה גם איש מחקר ומדע שיכול לנהל שיח מדעי ראוי על כל מנהל מחלקה ומערך רפואי בארץ ובעולם. מנהיג, מנהל, רופא, מורה וחוקר.

אלי שפרכר הוא שילוב של כל זה; כמו גבי, וכנראה כמוני. שילוב וסגנון יחודי, ששונה מקודמי, ושונה ממני.

אני לא ‘סימנתי’ את אלי שפרכר יותר משגבי ‘סימן’ אותי כמחליפו; טיבם של מנהיגים ‘להסתמן’; לבלוט מעל האחרים בשילוב תכונות שכאלו. בשנתיים האחרונות ראיתי זאת, במידה מסויימת אף וידאתי את תחושותיי המוקדמות.

איכילוב זוכה היום למנהל המוכשר ביותר במערכת ואני אהיה לו לעזר ככל שיידרש ככל שיבחר.

שתוף הפעולה תחת משרד הבריאות ובפרט מנכ״ל המשרד הוא מפתח להצלחת ביה״ח; מי כמוני יודע זאת כאחד שמילא את שני התפקידים. אנחנו זקוקים למשרד הבריאות ומנכ״לו ויחד עם ההנהלה ואתכם נעשה הכל כדי לשרת את המדינה, ובפרט את המטופלים ומשפחותיהם. זיכרו- הם החשובים ביותר, הם המרכז, לא אנחנו; בשבילם אנחנו פה.

אני אף פעם לא אעזוב את מחוייבותי אליהם ואהיה נגיש ורגיש לכל בקשה ולכל סיוע. להם כמו לכם. שלכם, רוני”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות