ראש הישיבה מגור לאבי החטוף שנרצח: “ה’הנני’ הזה מגן עלינו”

ראש הישיבה הגר"ש אלתר  ניחם אבלים בבית אלחנן דנינו, שבנו אורי הי"ד נחטף ונרצח באכזריות בידי פושעי החמאס • "מסירות נפשו להציל אנשים מישראל, היא שמגינה עלינו, ואת הכוחות האלו הוא קיבל מהוריו"  • ומה אמר על התמונה שהוצגה לו?
יוסף גרינבוים
ט' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 13:17

כוחה של מסירות נפש: הגר”ש אלתר, ראש הישיבה מגור, ניחם בשבוע שעבר את אלחנן דנינו, אביו של הקוש אורי דנינו הי”ד, שנרצח  בדם קר ב’מנהרת המוות’ בידי מחבלי החמאס, עם עוד חמשה חטופים.

זו הדרך הכי טובה לזכות בראש השנה בשפע פרנסה בשנה החדשה

ראש הישיבה, שהאב השכול נפגש עמו מספר פעמים במהלך השנה האחרונה, הגיע לנחם את המשפחה האבלה – ובדבריו אמר: “גם הייסורים הללו, הייסורים והכאב של ההמתנה חסרת התוחלת, ‘תוחלת ממושכה מחלת לב’, נגזרו משמים”.

האב הציג בפני ראש הישיבה את תמונת בנו שנתפרה בבטנת חליפתו והיתה צמודה במשך כל הימים הארוכים הללו לליבו, כשהוא אומר לראש הישיבה: ‘כמה פעמים ראה ראש הישיבה את התמונה הזו’ – והגר”ש השיב: “התמונה האמיתית חקוקה בתוך הלב. עד הנשימה האחרונה זוכרים את הבן, את החיוכים שלו…”

ראש הישיבה נשמע כשהוא משתנק בבכי מספר פעמים במהלך השיחה.

הוא חיזק את אחיו של הנרצח ואמר לו: “ברוך גוזר ומקיים. אותו ‘בוס’ שאנו עובדים אותו, הוא זה שגזר את הגזירה והוא נותן לנו את הכוחות להמשיך הלאה”.

בתוך הדברים הזכיר האב השכול את הדברים ששמעו מראש הישיבה, כאשר הגיעו אליו בימי החנוכה.

ראש הישיבה הרעיף על האבלים דברי ניחומים ואמר להם: “הכח הזה, שבו אדם פשוט, לא רבי ולא צדיק, מוכן למסור נפש עבור אחרים כשהוא אומר ‘הנני’ וחוזר לתופת במטרה להציל יהודים, זה מה שמגן עלינו בימים אלו, לאו דווקא מנהיגים גדולים, היהודים הפשוטים האלה, נראים פשוטים, שמסרו נפש, הם אלו שמחזיקים אותנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות