הצנחה ושבויים: כך חדרה ישראל למתקן ייצור טילים בסוריה

חוקרת יוונייה לענייני המזרח התיכון דיווחה מפי "מקור ביטחוני": כוחות ישראליים מיוחדים חדרו למתקן לייצור טילים וכטב"מים בסוריה, לקחו ציוד ומסמכים ומילכדו אותו • לפי דיווח באתר סורי אופוזיציוני, מסוקים ישראליים הצניחו כוחות באמצעות חבלים, התנהלו קרבות ושני איראנים נשבו
חרדים 10
ט' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 12:41

האם ישראל הצליחה לחדור למתקן לייצור טילים בסוריה? חוקרת יוונייה לענייני המזרח התיכון, אווה קולוריוטיס, פרסמה  דיווח לפיו “כוחות ישראליים הצליחו להיכנס למתקן לייצור טילים בסוריה, לקחת שלל ולברוח לאחר שהרסו אותו”.

זו הדרך הכי טובה לזכות בראש השנה בשפע פרנסה בשנה החדשה

לפי דיווח בחדשות 12, החוקרת היוונייה –  אשר פרסומיה מופצים בכלי תקשורת מערביים וערביים – דיווחה מפי “מקור ביטחוני”, כי כוחות מיוחדים ישראליים ביצעו ‘מבצע מיוחד’ במתקן צבאי המקושר למשמרות המהפכה – הממוקם כ-6 ק”מ מדרום-מערב למיסיאף שבסוריה.

על פי הדיווח, המבצע החל בתקיפות מהאוויר ולאחר מכן כוחות מיוחדים ישראליים פשטו על המתקן. “הפשיטה ארכה כשעה ובמהלכה הכוחות נכנסו לאותו מתקן, לקחו מסמכים וציוד חשוב ולבסוף מלכדו אותו מבפנים במטענים וברחו לאחר ההרס שלו”.

עוד נמסר כי במתקן מיוצרים טילים בליסטיים וכטב”מים גם לחיזבאללה.

לפי שעה אין התייחסות לדיווחים בנושא בכלי תקשורת המזוהים עם המשטר. גם בישראל לא הגיבו עד כה לדיווח.

לפי דיווח נוסף, באתר של הערוץ הסורי האופוזיציוני SYRIA TV,  המסתמך על “מקורות בלעדיים”, התקיפה הנרחבת שיוחסה לישראל בימים האחרונים באזור מיסיאף כללה גם הצנחת כוחות מהאוויר, עימותים ושביית אסירים.

לפי הדיווח, שמהימנותו לא ברורה, מסוקים ישראליים חגו באזור שהותקף והצניחו כוחות באמצעות חבלים. כמו כן, נטען כי כטב”מים ישראליים השמידו את כל רכבי מנגנוני הביטחון הסוריים שהיו שם וקטעו את כל דרכי הגישה למקום שבו הוצנחו הכוחות.

בפעולה נטען כי שלושה סורים נהרגו בקרבות על הקרקע עם הכוחות, יותר מ-15 איש נפצעו ושני איראנים נשבו. כמו כן, דווח כי מנגנוני הביטחון הסוריים הכשילו את הגעת כוחות ההצלה לאזור, וכי ההרוגים והפצועים, אנשי צבא, הועברו לגורם לא ידוע.

הפצועים האזרחים הועברו לבית החולים מיסיאף.

בדיווח גם נאמר כי ההערכה הרווחת שהמשטר או גורמים בתוך המשטר הסורי סייעו לפעולת ההצנחה הישראלית. עוד נטען כי המתקפה פגעה במרכז תקשורת רוסי באחד ההרים במיסיאף.

על פי גורמי אופוזיציה בסוריה, אחד מיעדי התקיפה היה המכון למחקרים מדעיים במסיאף, שם לפי דיווחים, יוצרו אמצעי לחימה עבור המיליציות הפרו-איראניות, ופעלו בו מומחים מטעם משמרות המהפכה האיראניים.

מטעם גורמי ביטחון ישראלים נמסר בתגובה: “לא מתייחסים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות