אוקראינה בהתרעה ביטחונית: אל תגיעו לאומן, איום ממשי

משרד החוץ האוקראיני מזהיר את רבבות חסידי ברסלב שלא לטוס השנה לציונו של רבי נחמן: "יש מגבלות על חופש התנועה, עוצר, סיורים מוגברים ואיסור על קיום אירועים המוניים, לא ניתן להבטיח את שלומכם" • שגריר אוקראינה: "אל תהפכו לעוד קורבן חף מפשע של המשטר הרוסי האכזר"
נתן פרל
ט' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 12:08

מכשול חדש? משרד החוץ האוקראיני פרסם היום (חמישי) “התרעה ביטחונית” לרבבות חסידי ברסלב המתכננים להגיע לעיר אומן לראש השנה.

זו הדרך הכי טובה לזכות בראש השנה בשפע פרנסה בשנה החדשה

“בשל המתקפה הצבאית המתמשכת של רוסיה נגד אוקראינה, אנו מזהירים כי המצב הביטחוני הנוכחי מהווה איום ממשי על חיי האדם וביטחונם. לא ניתן להבטיח את שלום העולים לרגל המגיעים לאוקראינה”, נאמר בהודעת משרד החוץ האוקראיני.

לאור זאת, משרד החוץ של אוקראינה “קורא לאנשים להימנע השנה מהעלייה לרגל לאומן במסגרת חגיגות ראש השנה”.

בהודעה נאמר עוד: “אם תבחרו לבקר באומן בניגוד לאזהרות הללו, יש לקחת בחשבון את הדברים הבאים: אוקראינה נמצאת במצב של חוק צבאי, הכולל מגבלות על חופש התנועה, עוצר, סיורים מוגברים ואיסור על קיום אירועים המוניים. יש לצפות לאכיפה מוגברת נגד אלו שלא יעמדו בכללים שנקבעו”.

לפי השלטונות האוקראינים, ישנן נסיבות נוספות שיכולות להקשות על שהותם של המבקרים באוקראינה, שגם אותן יש לקחת בחשבון בעת תכנון הנסיעה:

– היעדר כמות מספקת של מקלטים להגנה אזרחית עבור העולים לרגל במקומות שהותם בעיר אומן.
– עומס באמצעי התחבורה היבשתית לאוקראינה ועיכובים משמעותיים אפשריים בתנועת הרכבות עקב הפגזות מסיביות על תשתיות ותחנות תחבורה.
– מחסור באנשי צוות רפואי ומוסדות רפואיים באומן היכולים לספק טיפול רפואי הולם למבקרים במידת הצורך.
– ייתכן שיוכנסו תקנות חדשות לכניסת מבקרים לאוקראינה (כולל רישום מקוון) ולשהותם במדינה.

שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורניצ’וק אומר: “ברצוני להתריע ולהדגיש שוב בפני אלה שמתכננים לנסוע השנה לאומן ​​על הסיכון הגבוה להתקפות רוסיות אפשריות על תשתיות אזרחיות ומקומות תפילה, כפי שעשו פעמים רבות בעבר.

“אנא, שימו לב להמלצות משרד החוץ האוקראיני ואל תהפכו לעוד קורבן חף מפשע של המשטר הרוסי האכזר שלא בוחל בהתקפות על חפים מפשע.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות