זוהר: אני בעד ממשלת אחדות, אך לדחוק מפלגות החוצה זו לא אחדות

שר התרבות והספורט הודה: "ניסיונות לעסקה לא צלחו כי אנחנו מול ארגון טרור שמבין רק עוצמה צבאית. סינואר ושלוחיו לא מספיק מאוימים” יצא נגד הפגנות השמאל: "חמאס רואה את ההפגנות האלה והוא מקשיח את עמדותיו והוא נסוג מהמשא ומתן הקודם"
חרדים 10
ט' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 10:54

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מהליכוד הודה הבוקר (חמישי) כי הלחץ הצבאי מסכן חטופים.

זו הדרך הכי טובה לזכות בראש השנה בשפע פרנסה בשנה החדשה

“אין ספק שהלחץ הצבאי מסכן חטופים. אף אחד לא חשב שהחטופים שלנו נמצאים במצב טוב”, אמר בריאיון לקול ברמה. “המצב שלהם הוא בעייתי מאוד, הם בסכנת חיים תמידית כל עוד הם שם, בטח כשיש אש ותמרות עשן סמוך אליהם – וזו המורכבות הקשה של המלחמה הזאת. אבל אין מה לעשות. זו המציאות שנכפתה עלינו. החטופים משנים את המשוואה ואת היכולת שלנו להגיע למטרות המלחמה שהצבנו”.

השר זוהר תקף את ההפגנות ברחבי הארץ,  ואמר כי המפגינים נגד הממשלה מחזקים את ידי חמאס בכך שהם גורמים לו להקשיח את עמדותיו – אך ביקש להוציא מהמשוואה את משפחות החטופים: “אני חושב שכל המפגינים, ואני לא מדבר על משפחות החטופים שלהן מותר להפגין, אלא מנגדי הממשלה. הם חושבים שזה יעזור להם פעם אחת להפיל את הממשלה ופעם שניה להחזיר את החטופים, אני חושב שבמציאות זה פועל להפך, כי חמאס רואה את ההפגנות האלה והוא מקשיח את עמדותיו והוא נסוג מהמשא ומתן הקודם שהיה ומקשה עלינו להשיג עסקה – ומי שמשלם את המחיר זה משפחות החטופים הכל כך יקרות האלה”.

לצד זאת, הוא הדגיש כי “אנחנו רוצים עסקה – נקודה”.

הוא הבהיר כי למרות המאמצים והניסיונות להגיע לעסקה, אלו לא צלחו: “ניסיונות לעסקה לא צלחו כי אנחנו מול ארגון טרור שמבין רק עוצמה צבאית. אנחנו מאוד רוצים עסקה, המחיר הוא לא בלתי אפשרי. סינואר ושלוחיו לא מספיק מאוימים”.

זוהר התייחס גם לצורך בממשלת אחדות רחבה. לדבריו, ממשלה מאוחדת הייתה יכולה לשנות את התמונה: “אין ספק שאם הייתה ממשלת אחדות ולא היו הפגנות פוליטיות, היינו במקום אחר. אני חד משמעית בעד ממשלת אחדות. מצד שני, לדחוק מפלגות החוצה, זו לא ממשלת אחדות”.

על חוק הגיוס, שנמצא במוקד הדיון הפוליטי אמר, כי ישנה דחיפות בחקיקת החוק: “כולם מבינים שבלי חוק גיוס אנחנו בכאוס. אני מבין את עמדתו של גולדקנופף וצריך לחוקק חוק באופן מיידי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות