‘המודיע’ חוגג: גולדקנופף סיכם עם נתניהו על האצת חוק הגיוס

ראש הממשלה ויו"ר 'יהדות התורה' נועדו: נתניהו הבטיח שיקדם את חוק הגיוס לפני דיוני התקציב • 'המודיע': "החוק יכיר בחשיבות לימוד התורה ולומדי התורה ויסכל את הפגיעות בישיבות ובלומדי התורה" • גורם ביהדות התורה לחרדים 10: "ברור לנו שמדובר באשליות. אין דרך להעביר החוק"
אריה ריבקינד
ט' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 01:33

‘המודיע’, ביטאון ‘הסיעה המרכזית’ באגודת ישראל, מדווח בכותרת הראשית הבוקר (חמישי) כי בפגישה שהתקיימה בין יו”ר ‘יהדות התורה’, שר השיכון יצחק גולדקנופף, וראש הממשלה בנימין נתניהו, “בעקבות הוראה ברורה ממרנן ורבנן גדולי ישראל שליט”א”, “סוכם על האצת השלמת חוק הגיוס בימים הקרובים”.

זו הדרך הכי טובה לזכות בראש השנה בשפע פרנסה בשנה החדשה

לפי הדיווח בביטאון החסידי,  “החוק יכיר בחשיבות לימוד התורה ולומדי התורה ויסכל את הפגיעות בישיבות ובלומדי התורה”.

מעבר לכך לא נמסר על תוכן החוק המתגבש או על לוח הזמנים להשלמתו “בימים הקרובים”.

לפי דיווחים, במהלך הפגישה שהתקיימה ביום רביעי בערב הבטיח נתניהו כי יקדם את החוק עוד בטרם דיוני התקציב וכי כבר בימים הקרובים יכנס את כלל הגורמים הרלוונטיים במטרה להאיץ את חקיקת החוק.

גורם ביהדות התורה אומר לחרדים 10: “ברור לנו שמדובר במכירת אשליות. אין דרך להעביר את החוק התקוע בוועדת חוץ ובטחון”. הוא הוסיף: “אין גם רוב של 61 לחוק כזה והוא  לא יעבור את בג”ץ” .

הפגישה בין נתניהו וגולדקנופף התקיימה לאחר שלראש הממשלה הועברו מסרים לפיהם ביהדות התורה מקשיחים את דרישתם כי חוק הגיוס יאושר  – לפני ההצבעות על תקציב המדינה, ובמידה והחוק לא יאושר עד אז, הסיעה לא תתמוך בתקציב 2025 שיובא לאישור הממשלה.

הדד ליין של האולטימטום שהציג השר גולדקנופף לראש הממשלה – הוא עד ראש השנה, בעוד שלושה שבועות בדיוק.

גורם בחסידות גור אמר לחרדים 10: “האדמו”ר מגור מאוד כועס שחוק הגיוס לא מקודם. העסקן של גור בלשכת ראש הממשלה יצטרף לעבוד קשה מאוד כדי להסדיר את התסבוכת”.

יצוין, כי שבוע לפני ראש השנה ימריא ראש הממשלה לניו יורק למספר ימים, כדי להשתתף בעצרת הכללית של האו”ם מה שמצמצם את הזמן בו יוכל לפעול לקידום חוק הגיוס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות