מעלות טובות: עשרות חרדים השתלבו השבוע בתוכנית ‘מעלות’ של השירות האזרחי

מהפכת השירות האזרחי ממשיכה עם יותר מ-50 צעירים חרדים שבחרו להתחיל שירות משמעותי ב'מעלות' - תכנית הדגל של השירות האזרחי •  עתידים להשתלב בתפקידי מפתח בגופי המודיעין והביטחון • מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי, ראובן פינסקי: "אנו פועלים על מנת שתוכלו למצות את הפוטנציאל בשירות תוך שמירה מוקפדת על אורחות החיים ותהוו מודל לדוגמה ומופת"
חרדים 10
ט' אלול התשפ"ד / 12.09.2024 00:33

 מספר המתנדבים בשירות האזרחי הולך ועולה בחודשים האחרונים: מפרוץ המלחמה ועד היום נכנסו בשערי השירות האזרחי כ-1000 מתנדבים חדשים ומספרם הכולל עומד על קרוב ל-2000 מתנדבים בשירות פעיל – רבים מהם מתנדבים בגופי הביטחון והמודיעין בתפקידים בעלי משמעות רבה.

לתוכנית הדגל של השירות האזרחי ‘מעלות’ חלק גדול בהצלחה, מכיוון שצעירים חרדים מזהים הזדמנות שלא כדאי להחמיץ: בזמן קצר עוברים התלמידים בתוכנית הכשרה איכותית המקנה להם כישורים וידע מקצועי, אשר המעניקים להם כלים להתמודד עם הדרישות הגבוהות מצד מקומות השירות.

במסגרת המחזור השביעי של ‘מעלות’ הצטרפו למעלה מ-50 תלמידים שעוברים במסלול הכשרה לדאטה אנליסט ועתידים להתחיל לשרת בגופי הביטחון והמודיעין.

מנכ”ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי הגיע היום לפגוש את התלמידים ולראות מקרוב את התקדמותם בעת שהם  עוברים מסלול אינטנסיבי להכשרה בסיסית ועד לרמה המותאמת לדרישות הגבוהות של התפקיד.

התלמידים שיתפו את המנכ”ל בחוויות שלהם מתקופת הלימודים עד עתה ורבים מהם הדגישו הן את שביעות הרצון מעצם השתלבותם ב’מעלות’ והן ממעטפת הליווי ורמת ההכשרה של מסלול הלימודים.

אל מנכ”ל רשות השירות הלאומי-אזרחי התלווה שימי גשייד, מנכ”ל ארגון ‘חברים’, שהודה למנכ”ל על 6 שנים של עשייה רבה להצלחת השירות האזרחי.

למתנדבים אמר גשייד: “הנוכחות שלכם בשירות משמעותי עושה קידוש השם גדול מאוד. אתם נכנסים למערכות שבהן תוכלו להוכיח את עצמכם ולעשות שירות משמעותי ותורם. זה לא רק מקדם אתכם, אלא גם בונה את העתיד התעסוקתי שלכם ופותח בפניכם אופק חדש”.

אורן נחמיה, מנהל השירות האזרחי במשרד לביטחון לאומי, שמלווה את ‘מעלות’ במסגרת גופי הביטחון הכפופים למשרד, וקולטים לשורותיהם רבים מהמתנדבים במשטרת ישראל, שירות בתי הסוהר ומערך הכבאות והצלה, התייחס בדבריו להיותם של המתנדבים שליחים של המקום ושגרירים נאמנים למען אחדות וקירוב לבבות.

“כאשר רואים אתכם נציגי הגופים והשותפים, את מעשיכם והליכותיכם הם מתרשמים לטובה מכם ומהמקום ממנו אתם באים”.

מנכ”ל הרשות, ראובן פינסקי, הדגיש בפני המתנדבים: “ישנה חשיבות רבה מאוד לכך שאתם שומרים על אורח החיים ועל האופן שבו נכנסתם לשירות ולאופן שבו תסיימו. קחו את הערכים והמוטיבציה שהביאו אתכם לכאן והמשיכו איתם לאורך כל הדרך.”

לאחר הסיור במכללה, המשיך המנכ”ל למרכז כיוון ירושלים שם התקיים הכנס החודשי למתנדבים חדשים.

בכנס השתתפו מתנדבים ממגוון תחומים, כולל גופים ביטחוניים, ארגוני חסד, גופי הצלה ורשויות מקומיות. תוכנית ההכשרה מדגימה את המאמצים לקידום וחיזוק מערך השירות האזרחי, תוך מתן דגש על פיתוח אישי ומקצועי של המתנדבים לצד תרומתם המשמעותית לביטחון המדינה. היא מהווה גשר בין הקהילה החרדית לבין מערכות הביטחון של ישראל, ומספקת הזדמנות לצעירים חרדים להשתלב בתפקידי מפתח במערך הביטחוני של המדינה.

המנכ”ל אמר למתנדבים שלראש השנה יש משמעות והסתכלות על העתיד ותכנון נכון כיצד יש לנהוג. “רק לאחר שמביטים קדימה ובונים תכנית לעתיד ממשיכים לבקש רחמים וסליחה על העבר”.

המנכ”ל הוסיף: “יש לכם עכשיו את הזמן לתכנן קדימה שירות משמעותי לתוכו תיצקו את הערכים המיוחדים שלכם, את הרצון העז שלכם לתרום ולהיות משמעותיים ובעזרת השם תתמידו בכך ותראו הצלחות גדולות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות