באמצע משפט על ההקצאה: יהב מאיים לנתק את האור ל’טללי אורות’

אחרי ביטול ההקצאה של בניין בית הספר: ראש עיריית חיפה יונה יהב, שניסה לסגור את בית הספר 'טללי אורות' לבנות בעיר, מאיים בניתוק קו החשמל • חבר מועצת העיר מיכי אלפר: כיצד ניתן לנתק את החשמל לבית הספר, כאשר שאלת ההקצאה של המבנה נמצאת כעת בהליך משפטי?
אריה ריבקינד
ט' אלול התשפ"ד / 11.09.2024 21:34

חשיפת חרדים 10: מכתב התראה שנשלח מלשכת ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אל הנהלת בית הספר החרדי  ‘עלמא – תיכון תורני למדעים ואומנויות’  של עמותת ‘טללי אורות’ בעיר, מאיים בניתוק מיידי של זרם החשמל לבית הספר.

המכתב נשלח ימים ספורים טרם פתיחת שנת הלימודים, כחלק ממאבקו של ראש העיר בהקצאת המבנה למוסד המחנך נערות בדרך התורה.

ההתנהלות התמוהה של ראש העיר אף הפכה לחמורה יותר כאשר עם פתיחת השנה, נשלחו למוסד עובדי העירייה על מנת לוודא כי יוכלו לנתק את החשמל בהינתן הוראה כזו.

בשאילתא דחופה ששיגר יו”ר סיעת ‘דגל לתושב’, חבר מועצת העיר מיכי אלפר, אל ראש העיר, הוא תוהה כיצד ניתן לנתק את החשמל לבית הספר כאשר שאלת ההקצאה של המבנה נמצאת בהליך משפטי המתנהל בימים אלו.

אלפר תוקף בחריפות את ראש העיר: “מדובר במכתב מקומם, אשר יש בו חשש ממשי לשימוש לרעה בכוח שלטוני ועשיית דין עצמי. מסופקני כי לעירייה סמכות כלשהי לניתוק חשמל במקום. נראה כי נשכחה מהעירייה חובתה לסייע למוסדות חינוך וכן חובתה לפעול לטובת הילדות”.

אלפר ממשיך ומזהיר, כי ניתוק החשמל משמעו חשיפת ראש העיר לתביעה אישית נגדו וכן חשיפת עובדי הרשות המקומית לתביעות אישיות בשל הנזקים שיגרמו לבית הספר.

“הנחיות אלו המבוצעות על ידך אסורות ואינן עולות בקנה אחד עם הוראות הדין והנך חשוף לחיוב אישי ואף חושף את עובדי העירייה לחיוב אישי, בגין כל פעולה אסורה”.

בבית הספר החרדי  ‘עלמא – תיכון תורני למדעים ואומנויות’ של עמותת ‘טללי אורות’, בנשיאות הרב פרץ מאיר, לומדות כ-120 תלמידות.

בשבועות האחרונים פועל ראש העיר יונה יהב לביטול ההקצאה של בית הספר. מדובר בהקצאה שניתנה כדת וכדין.

לטענת יהב, בבית הספר לומדות גם תלמידות שאינן מתגוררות בעיר חיפה וזאת למרות שמדובר בעיר מטרופולינית בה הסדר תלמידות חוץ מקובל – ויהב עצמו הכריז, מיד עם כניסתו לתפקיד, כי הוא מזמין את תלמידי הישובים הדרוזים עוספיה ודלית אל כרמל להירשם במערכת החינוך בחיפה.

יו”ר סיעת ‘דגל לתושב’ מיכי אלפר, המנהל מאבק ציבורי ומשפטי נגד החלטת יהב, טען בישיבת מועצת העיר כי מדובר ב”נקמה פוליטית והילדים האלה משלמים את המחיר. לאן הידרדרנו? אחים אנחנו. אני כאן כבר 16 שנה. אדם מביא את עצמו למקום שבו הוא נמצא. זאת לא סוגיה של קואליציה או אופוזיציה. זאת שאלה של אנושיות. אל תהפכו את עצמכם לאנשים רעים שפוגעים בילדים שלא חטאו ולא עשו לכם דבר. יש פה נערות שישלמו מחיר”.

עוד בנושא:

תצאו בחוץ: איך קרה שיונה יהב סוגר תיכון ‘קירוב’ מצליח בחיפה

לאחר אישור ההצבעה על ביטול ההקצאה, פתחה הנהלת בית הספר בהליך משפטי – בניסיון לבטל את רוע הגזירה.

גורמים המעורים במערכה מציינים כי מדובר בשיטה מוכרת של ראש העיר. “אלו לא מחלוקות מקצועיות”, טוענים אותם גורמים, אלא נטו שנאה לדתיים ולחרדים וניסיון לדחוק את רגליהם החוצה, זאת כשלמרות ההליך המשפטי, מנסה יהב לפעול לניתוק החשמל, ניתן להניח שעל מנת לגרום להנהלה לעזוב מרצונה את המבנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות