בפעילות צה”ל ושב”כ: אחד השובים של נועה מרציאנו הי”ד חוסל בעזה

חיים טוויל
|
ח' אלול התשפ"ד / 11.09.2024 19:34
צה”ל ושב”כ הודיעו על חיסולו של אחד המחבלים שהחזיקו בחיילת נועה מרציאנו הי”ד – שנרצחה בשבי חמאס בבית החולים שיפאא • חוסל גם מחבל נוח’בה שהשתתף בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר באיזור מעבר ארז

בפעילות משותפת של צה”ל ושב”כ ביום רביעי שבער – בהכוונה של אמ”ן, שב״כ וגדוד 414 – תקף כלי טיס של חיל האוויר וחיסל את המחבל עבדאללה אבו ריאלה, מחבל בגדוד ‘שאטי’ של חמאס.

>>>מתגייסים עכשיו לעזור לעינב להתחתן ולהקים בית נאמן בישראל

המחבל עבדאללה אבו ריאלה לקח חלק בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר, היה מעורב במתווי טרור נגד כוחות צה”ל במהלך המלחמה –  ולקח חלק בהחזקתה של רב״ט נועה מרציאנו הי”ד, אשר נחטפה במהלך טבח ה-7 באוקטובר ונרצחה בבית החולים שיפאא בעזה.

בפעילות משותפת נוספת של צה”ל ושב”כ, כלי טיס של חיל האוויר תקף בהכוונת אוגדת עזה וחיסל את המחבל אימן ח’אלד אחמד אבו אליחני, מחבל נוחקבה, אשר השתתף בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר במרחב מעבר ארז.

בחודש מאי חוסל נעים גול, מחבל בגדוד שאטי של חמאס ברצועת עזה, שהיה אמון על החזקתה של מרציאנו הי”ד.

שלושה חודשים לפני כן חוסל מחבל נוסף, אחמד גול, שלקח חלק בהחזקתה של החיילת. הוא חוסל בעיר עזה באמצעות כלי טיס.

מרציאנו הי”ד, מהעיר מודיעין, הייתה תצפיתנית וגופתה חולצה על ידי כוח צה”ל מגדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7, ממבנה סמוך לבית החולים שיפא.

הוריה חשפו כי מי שרצח אותה הוא רופא שעבד בבית החולים שיפא. מרציאנו נפצעה מהפצצות של צה”ל ברצועה ובשל כך פונתה על ידי שוביה לבית החולים שיפא לטיפול רפואי ושם נרצחה.