המשפחה של עינב ניתקה קשר כי חזרה בתשובה – ואז אביה נפטר בפתאומי

באופן פתאומי ומזעזע, אביה של עינב, התומך היחיד שנותר לה ממשפחתה הקודמת, נפטר - זמן קצר אחרי שחגגה את אירוסיה עם בחור, בעל תשובה אף הוא • אין בעולם מי שיסייע לה, והיא מתלבטת אם לגור אחרי החתונה אצל סבתא... מוכרחים לעזור לה
חרדים 10 • מקדם
ח' אלול התשפ"ד / 11.09.2024 19:00

בין 78 היתומים העומדים להינשא בקרוב, המאוגדים בקרן המיוחדת של ‘ועד הרבנים’, סיפורה של עינב מצטייר כמסע מרתק בשבילי האמונה.

עינב, צעירה בעלת תשובה, עברה מסע רוחני מורכב שהוביל אותה לאמץ אורח חיים דתי. החלטה זו, שהייתה מלאת משמעות עבורה, הובילה לניתוק הקשר עם אמה. למרות הקושי, אביה נשאר תומך ואוהב, מקבל את בחירתה למרות השוני בדרכיהם.

לפני זמן קצר, עינב חגגה את אירוסיה עם בחור צעיר, גם הוא בעל תשובה. הייתה זו שמחה צנועה אך מלאת אור, כאשר עינב קרנה מאושר למרות הפשטות של האירוע. לא היו פרחים מפוארים או תכשיטי זהב, אך האמונה והשמחה מילאו את החלל.

>>>מתגייסים עכשיו לעזור לעינב להתחתן ולהקים בית נאמן בישראל

אך הגורל הכה שנית. באופן פתאומי ומזעזע, אביה של עינב, התומך היחיד שנותר לה ממשפחתה הקודמת, נפטר. הוא צנח במהלך יום עבודה רגיל, משאיר את עינב לבדה בעולם, בת יחידה ללא קרובי משפחה.

עינב מצאה את עצמה יושבת שבעה לבד, מוקפת רק בחברותיה החדשות מהמדרשה ובתמיכתה של הרבנית לאה, האישה שהפכה לדמות אם עבורה בשנים האחרונות. הכאב והבדידות היו מוחשיים, והדמעות לא פסקו.

כעת, כשהחתונה מתקרבת, עינב מתקשה למצוא שמחה. היא עומדת בפני אתגר כפול – להתמודד עם האבל על אביה ועם הקשיים הכלכליים של ארגון חתונה ובניית בית חדש. ללא תמיכה משפחתית, היא מרגישה אבודה ובודדה.

>>>מתגייסים עכשיו לעזור לעינב להתחתן ולהקים בית נאמן בישראל

עינב פונה לרבנית לאה בדמעות, “אולי נתחתן בבית הכנסת. ממילא אין לנו כמעט אורחים.” היא אומרת בצער. “ונגור אצל סבתא שלי. יש לה חדר…” לאה מוחה בתוקף. היא מבטיחה לעינב שתהיה לה חתונה נורמלית ושמחה, בעזרת השם. שהיא ובעלה לעתיד יצאו לביתם החדש בכבוד, ויהיה בו את כל הדרוש.

בעזרתנו, עינב יכולה לחוות את השמחה שהיא כל כך ראויה לה ביום חתונתה. להרגיש שיש מי שדואג לה, שיש מי שמלווה אותה בדרכה החדשה. זו ההזדמנות שלנו להראות לעינב ולכל היתומים, שגם אם אביה ואימה עזבוה – הקב”ה לא. אנחנו השליחים שלו לסייע לה.

>>>מתגייסים עכשיו לעזור לעינב להתחתן ולהקים בית נאמן בישראל

מרן הפוסק הנודע, הגאון הגדול רבי עמרם פריד שליט”א פוסק: “החובה מוטלת על כל אחד ואחד מעם ישראל. כמו שבית דין הם אביהם של יתומים, כך כל יהודי צריך לראות עצמו כאחראי על שמחתם של יתומים אלו”.

הרב מדגיש כי זוהי הזדמנות נדירה להיות שותף בהקמת 78 בתים בישראל. בתרומה של 10 ש”ח בלבד לכל יתום (סה”כ 780 ש”ח), נחשב האדם כשותף מלא בהקמת כל 78 הבתים. “זו אחת השאלות ששואלים כל אדם בבית דין של מעלה – האם דאגת לנישואי יתומים”.

הרב פריד מבטיח כי המשתתפים במצווה זו יזכו לברכות רבות: “יזכו לעשות שמחה בקרוב, להשיא צאצאיהם בקלות בלי חובות, ויזכו לבריאות, לשמחה, ונחת מכל יוצאי חלציהם”, ומתחייב להתפלל על קברו של מרן החזון איש זצ”ל עבור כל התורמים “לישועה גדולה בענייניהם”.

>>>מתגייסים עכשיו לעזור לעינב להתחתן ולהקים בית נאמן בישראל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות