סמ”ר גרי גדעון הנגהאל הי”ד נפל בפיגוע הדריסה של מכלית הגז

יוני גרין
|
ח' אלול התשפ"ד / 11.09.2024 18:35
סמ”ר גרי גדעון הנגהאל הי”ד, בן 24 מנוף הגליל, לוחם בגדוד נחשון, חטיבת כפיר, נרצח בפיגוע הדריסה ליד בית אל • שי אלון , ראש מועצת בית אל: “צו 8 ליו”ש – עכשיו. צה”ל חייב להכניס במיידית 3 חטיבות חי”ר ליו”ש ולנקות את כל האמל”ח, לחסל את תהלוכות הטרור ולהשיב את הביטחון”

סמ”ר גרי גדעון הנגהאל הי”ד, בן 24 מנוף הגליל, לוחם בגדוד נחשון מחטיבת כפיר, נרצח היום (רביעי) בפיגוע הדריסה של מכלית הגז ליד בית אל.

המחבל שביצע את הפיגוע בצומת גבעת אסף הוא האיל דיף אללה, בן  58, תושב הכפר הפלסטיני ראפאת שבאזור רמאללה.

המחבל האיץ לכיוון כוח צה”ל שהנגהאל היה חלק ממנו במהלך פעילות מבצעית. המחבל הצליח לפגוע בו ומותו נקבע בבית החולים, לאחר שהוגדר כאנוש.

כוחות צה”ל ומג”ב פעלו בראפאת למיפוי ביתו של המחבל לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.

9 ישראלים נרצחו בפיגועי טרור ברחבי יו”ש בחודש האחרון.

שי אלון, ראש מועצת בית אל, אמר  בתגובה לפיגוע: “צה”ל חייב להכניס במיידית 3 חטיבות חי”ר אל יו”ש ולנקות את כל האמל”ח, לחסל את תהלוכות הטרור ולהשיב את הביטחון לתושבי יהודה ושומרון.

“כל זמן שהפלסטינים נעים בחופשיות ברחבי יו”ש – הפיגוע הבא הוא עניין של זמן. עלינו להפתיע את האויב ולא להיות מגיבים כלאחר יד. צה”ל חייב להטיל עוצר על הערים הפלסטיניות ביו”ש, לכתר אותם ולעשות ניקוי מוחלט לטרור.

“הפיגוע הבוקר  מתווסף לדרישה שלנו להוציא צו 8 ליו”ש. חיי תושבי מדינת ישראל חשובים יותר מחופש התנועה של הפלסטינים. אנו דורשים לחזור לעצימות גבוהה במבצע ‘מחנות קיץ’, לשוב לג’נין, טול כרם ולהדרים אל רמאללה וחברון וכל קיני הטרור של חמאס ביו”ש.

“האיראנים מלהיטים את הגזרה באופן מכוון ועל צה”ל לאמץ אסטרטגיה חדשה לפעול בעוצמה ובנחישות בכל שטחי יו”ש, מצפון השומרון ועד דרום חברון.”