האולטימטום של גולדקנופף: חוק גיוס עד ראש השנה או שאין תקציב

ביהדות התורה ממשיכים להקשיח עמדות על חוק הגיוס: דורשים שיאושר עד לראש השנה - אחרת לא יעבור התקציב" • גורמים ביהדות התורה: "הולכים לנקודת פיצוץ. אין משא ומתן אמיתי לחוק"
חרדים 10
ח' אלול התשפ"ד / 11.09.2024 18:02

האם יהדות  התורה נכנסת למסלול התנגשות עם הקואליציה?

לפי דיווח של נדב אלימלך בערוץ i24NEWS,  ביהדות התורה מקשיחים את דרישתם על העברת חוק הגיוס – בטרם הסיעה תתמוך בהצבעות על תקציב המדינה.

לפי הדיווח, הדד ליין של האולטימטום שהציג יו”ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף, לראש הממשלה בנימין נתניהו – הוא עד ראש השנה, שלושה שבועות בדיוק. “חובה להעביר את חוק הגיוס עד ראש השנה אחרת לא יעבור התקציב”.

גורמים מיהדות התורה אמרו: “הולכים לנקודת פיצוץ. אין משא ומתן אמיתי לחוק, יולי אדלשטיין מתקדם וצה”ל ממשיך להוציא צווים”.

גורם בחסידות גור אומר לחרדים 10: “האדמו”ר מגור מאוד כועס שחוק הגיוס לא מקודם. העסקן של גור בלשכת ראש הממשלה יצטרף לעבוד קשה מאוד כדי להסדיר את התסבוכת”.

יצוין, כי שבוע לפני ראש השנה ימריא ראש הממשלה לניו יורק למספר ימים, כדי להשתתף בעצרת הכללית של האו”ם.

כבר בחודש שעבר, במהלך ישיבת סיעת יהדות התורה עלה התסכול כלפי ראש הממשלה על שאינו מטפל בחוק הגיוס ובהחלטה על  סבסוד המעונות. ח”כ משה גפני אמר: “כשלביבי חשוב משהו עבורו, כמו מינוי נציב המדינה, הוא יודע לעקוף את היועמ”שית. אנחנו צריכים להודיע לו שבלי פתרון – אנחנו פורשים מהממשלה”.

יו”ר יהדות התורה, השר גולדקנופף, אמר באותה ישיבת הסיעה: “גם חוק הגיוס לא מעניין אותו. הוא עסוק רק בנושא המלחמה. אין עם מי לדבר. היו צריכים להעביר את החוק מזמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות