דניאל אלוש ותום איש-שלום ז”ל נהרגו בהתרסקות המסוק ברפיח

רס"ם במיל' דניאל אלוש מתל אביב ורס"ם במיל' תום איש-שלום מנס הרים, לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד - 669, נהרגו בהתרסקות המסוק
חיים טוויל
ח' אלול התשפ"ד / 11.09.2024 13:34

רס”ם במיל’ דניאל אלוש ז”ל , בן 37 מתל אביב-יפו, ורס”ם במיל’ תום איש-שלום ז”ל בן 38 מנס הרים, לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד – 669, נהרגו בהתרסקות מסוק ‘ינשוף’ ליד ציר פלדלפי ברפיח.

איש-שלום הותיר אחריו אישה, כרמית, ושלושה ילדים – יותם (13) והתאומות מיה וגאיה (11). אלוש הותיר אחריו את אישתו קימי ושני ילדים, ניקו וטומי.

חברת הכנסת מירב בן ארי סיפרה על היכרותה עם דניאל: “אלוש, אלוש היקר והאהוב שלנו. הסטודנט שלי, ושנים אחר כך חבר ושכן, בעלה של קימי ואבא של ניקו וטומי, אתה לא מלח הארץ אתה מלח גס, עם חיוך תמידי, אור בעיניים, אבא מושלם ובן זוג לתפארת. אני רואה את השם והתמונה שלך ולא מאמינה. כולנו עצובים, המומים. תנחומיי הכנים גם למשפחת איש שלום. עצוב”.

במושב נס הרים אמרו: “תום וכרמית בחרו לגור כאן. היה להם חשוב לגור ביישוב מעורב, דתי-חילוני, כמסר של חיבור ואחדות. הוא היה חבר אמיתי, שתמיד שמח לושיט יד ולעזור, לתת ולתרום. הכול עם חיוך, טוב לב והמון שמחת חיים. תום אהב את הים, לצלול, לשוט ולחתור בקיאק, אהב לטייל ברחבי ארץ ישראל”.

בכך עלה מספר חללי צה”ל מתחילת המלחמה ל-708.

באירוע בו נפלו דניאל ותום ז”ל נפצעו באורח קשה טייסת, טייס במילואים ומכונאי מוטס בטייסת ׳ציפורי המדבר׳ (123), רופא במילואים ולוחם במילואים מהיחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669).

כמו כן, נפצעו באורח בינוני, רופא לוחם במילואים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669) ומכונאי מוטס במילואים בטייסת ׳ציפורי המדבר׳ (123).

בנוסף, לוחם בגדוד ההנדסה 710, חיל ההנדסה הקרבית, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

בבית החולים עדכנו כי הפצועים עברו ועוד צפויים לעבור ניתוחים מורכבים על ידי צוותים כירורגיים מתחומים שונים – ולא נשקפת סכנה מיידית לחייהם.

בנו של אחד הפצועים, מכונאי בתפקידו, סיפר בראיון ברשת ב’ כי אביו שמע את הטייסים אומרים כי ההתרסקות עומדת לקרות.

“הוא סיפר כי שמע את הטייסים אומרים שזה עומד לקרות, שהיה קשה לנחות, אז הם עשו סיבוב כדי לנחות שוב. ואז הוא התרסק, זה קרה תוך שניות”, סיפר.

לדברי בן הפצוע, “המסוק נפל על הצד השמאלי והוא היה בצד הימני, למזלנו. הוא אומר שהוא היה ליד המכונאי המוטס השני. שניהם החזיקו ידיים. הוא היה כולו מתחת למסוק חוץ מהראש. הוא לא הצליח לזוז, כלום, עד שחילצו אותם”.

לאחר האירוע, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר מינה ועדת חקירה חילית בנושא שתבדוק את נסיבות האירוע. חברי הוועדה כבר הגיעו לפנות בוקר לזירה שבין רפיח לפילדלפי כדי לאסוף ממצאים ראשונים מהמסוק שנפגע.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות