אבי חימי בצוות ההגנה של רוצח יוחאי אבני הי”ד: כך הגיבה האחות

ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אבי חימי, הצטרף לצוות ההגנה של המחבל שנאשם ברצח איש שב"ס יוחאי אבני הי"ד ממניע לאומני • האחות השכולה התמוטטה בבכי: "זה לא נתפס. אל תעשו דבר כזה, איך אתם חיים עם עצמכם? לא הכל זה כסף"
חרדים 10
ח' אלול התשפ"ד / 11.09.2024 12:05

ראש לשכת עורכי הדין לשעבר עו”ד אבי חימי הצטרף לצוות ההגנה של המחבל אברהים מנצור, הנאשם ברצח הסוהר יוחאי אבני הי”ד ממניע לאומני לפני כחודשיים וחצי.

ניצן, אחותו של יוחאי הי”ד, הגיבה בבכי, כשראתה להפתעתה את חימי בדיון הבוקר – וקראה לעבר צוות ההגנה של הרוצח: “איך אתם עושים דבר כזה, איך אתם יכולים? זה לא נתפס. אל תעשו דבר כזה, איך אתם חיים עם עצמכם? לא הכל זה כסף”.

היא הגיבה בדיון: “איך יכול להיות שיהודי מייצג מחבל עם עבר ביטחוני. הוא מייצג את מי שרוצה להרוג אותו, זה לא נתפס”.

 

עו”ד אבי חימי מסר בתגובה: “הסכמתי להצטרף לייצוג הנאשם לאחר שבחנתי את חומר הראיות והגעתי לכלל מסקנה כי מדובר באירוע פלילי, ולא באירוע לאומני. אזכיר כי גם התביעה הצבאית סברה, מלכתחילה, כי לא מדובר באירוע לאומני ולבסוף ייחסה מניע זה לנאשם אך בגלל לחץ ציבורי, שבינו לבין משפטים אין ולא כלום”.

הפרקליטות הצבאית הגישה לפני כשבועיים כתב האישום נגד המחבל, באשמת רצח איש השב”ס יוחאי אבני הי”ד – והודיעה כי צירפה לכתב האישום מניע לאומני.

זאת לאחר שהמחבל נכשל בבדיקת פוליגרף שנערכה לו, בה נשאל אם תכנן את הרצח – ונמצא דובר שקר כשטען כי הרצח לא היה מתוכנן. בגרסתו בחקירות טען כי מדובר בפריצה לדירה שהסתבכה וכי לא תכנן את הרצח, שאירע בחודש שעבר.

השופט הצבאי רס”ן ברק טמיר ציין בהתייחסו לכתב האישום: “כתב האישום מתאר כיצד החליט הנאשם להיכנס לגבעון החדשה ביודעו כי מדובר ביישוב שבו מתגוררים יהודים בלבד, ולאחר מכן פעל לשם גרימת מותו של המנוח. כתב האישום מתאר כיצד בוצעו המעשים וכיצד דקר הנאשם את המנוח ב-66 דקירות”.

גופתו של יוחאי נמצאה ביום שני, יותר מ-24 שעות אחרי הרצח. על פי העדויות, הוא לא יצר קשר עם משפחתו מיום שבת, לא הגיע למשמרת ולא ענה לטלפונים, דבר שגרם לאנשים משירות בתי הסוהר להגיע לביתו. “הם מצאו בית סגור עם ריח שרוף והזמינו כוחות משטרה וכבאות”. אנשי הכבאות שפרצו לבית גילו את גופתו של אבני עם סכין נעוצה בצווארו בזמן שביתו עלה באש.

מנצור, פלסטיני בשנות ה-20 לחייו מהכפר בידו, נעצר בחשד לרצח, ואף שיחזר את המעשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות