הרימון וסגולותיו: מתכון בריאות מנצח לסלט פטה, קינואה ורימונים

לרימון ערכים תזונתיים רבים, ומעט קלוריות, כך שמי שאוכל את גרעיני הרימון, או משלב אותם בסלט או ביוגורט, יכול להנות מרווח נקי • תמר ידין, תזונאית קלינית ויועצת לחברת הרבלייף עם מתכון לארוחת בריאות בשילוב רימונים
יעל חן
ח' אלול התשפ"ד / 10.09.2024 23:30

הרימון הוא אחד משבעת המינים.

כבר במקורות המוקדמים מצוינות סגולותיו הרפואיות, החל משימוש בקליפת הרימון לריפוי דימומים, פצעים וכוויות ומחלות עור וכלה ביתרונותיו הברורים בהורדת לחץ הדם, שיפור אנמיה, מניעת ושיפור מדדי הדלקתיות בגוף והכולסטרול.

תמר ידין, תזונאית קלינית ויועצת לחברת הרבלייף: “הייחוד ברימון הוא שלחלקים שונים בו יש סגולות רפואיות שונות: הקליפה משמשת לריפוי פצעים וכוויות, מיץ הרימונים מסייע לניקוי מעיים וכבד ובעל השפעה מונעת דלקות, וגרעיני הרימון מחזקים את המערכת החיסונית ועשויים להוריד את לחץ הדם, מכילים סיבים תזונתיים המשפרים את תנועתיות המעיים והעיכול.

“ברימון יש ריכוז גבוה מאוד של נוגדי חמצון – פי כמה וכמה מבתה ירוק, שנחשב לנוגד חמצון עוצמתי. בכך, מסייע לשיפור מראה העור, לריפוי דלקות ודלקתיות ומניעת הזדקנות בטרם עת של התאים.

“טעמו של הרימון חמוץ מתוק והוא ניחן במעין עפיצות. המתיקות נובעת מגלוקוז ופרוקטוז המצויים ברימון ואילו מקורה של החמיצות בחומרים הקרויים פוליפנולים שהם נוגדי חמצון חזקים. פוליפנולים אחרים אחראים לצבעו האדום של הרימון ויש להם ערך בריאותי ותזונתי רב.

“לרימון ערכים תזונתיים רבים, ומעט קלוריות, כך שמי שאוכל את גרעיני הרימון, או משלב אותם בסלט או ביוגורט, יכול להנות מרווח נקי. כך, למשל, חצי כוס רימון תכיל כ-70 קלוריות, 4 גר’ סיבים תזונתיים, 10 גר’ ויטמין C ו-10 גר’ סידן ועוד שלל ויטמינים ומינרלים חשובים, דוגמת אשלגן ואבץ.”

מתכון לארוחת בריאות בשילוב רימונים:

סלט פטה, קינואה ורימונים:

100 גר’ גרעיני רימון
כוס פטרוזיליה קצוצה
חצי כוס כוסברה קצוצה
רבע כוס עלי נענע קצוצים
50 גר’ פטה, 5%
100 גר’ קינואה מבושלת, מקוררת
50 גר’ גרעיני פיסטוק גרוסים
1 כף פלפל ירוק חריף קצוץ

לרוטב:

3 כפות שמן זית
2 כפות מיץ לימון
2 כפות דבש
כף סויה
כפית חרדל דיז’ון
מלח
פלפל

הוראות הכנה: לערבב את הרוטב ולשים בקערת הסלט הקצוץ.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות