יובל דיסקין נגד הרב שמואל אליהו: “לא לאפשר את המינוי הזה”

יוני גרין
|
כ"ה תשרי התשע"ה / 19.10.2014 09:39
ראש השב”כ לשעבר יובל דיסקין תוקף בדף הפייסבוק שלו את המירוץ של הרב שמואל אליהו אל כס הרב הראשי הספרדי ב”עיר שהיא אולי הנפיצה והרגישה ביותר בעולם”

ראש השב”כ לשעבר יובל דיסקין תוקף בדף הפייסבוק שלו את המירוץ של הרב שמואל אליהו אל כס הרב הראשי הספרדי בירושלים וטוען כי מועמדותו הינה “סיבה לדאגה”.

“מועמדותו של הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב של העיר ירושלים הינה סיבה לדאגה, ומחייבת אמירה של כל מי שלא מוכן לקבל בתפקיד כזה רב ‘שלזכותו’ עומדות שלל אמירות קיצוניות”, כותב דיסקין, וצירף בדף הפייסבוק שלו קישור לקבוצת ‘תג מאיר’, המתנגדת למינוי.

לפי דיסקין, הרב אליהו התבטא נגד חילונים, ערבים, נשים, נוצרים ונגד הנצחת ראש הממשלה יצחק רבין ז”ל.

“היועמ”ש לממשלה אמר שלא יגן על מועמדותו לרב ראשי ספרדי לישראל, אז כעת הוא הגיש מועמדות להיות הרב של העיר שהיא אולי הנפיצה והרגישה ביותר בעולם.

“אני אמנם יהודי חילוני, אבל יהודי בכל מאודי – גם אם זה למורת רוחו של הרב… אני מתנגד לרבנים קיצוניים ולאומניים, עם עמדות כה בעייתיות בכלל, ובעיר כמו ירושלים בפרט”.

דיסקין פונה אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין ולראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומבקש מהם “שלא לאפשר את המינוי הזה”.

דיסקין כותב עוד כי הוא “סבור שאסור לנו לשבת בחיבוק ידיים ויש לצאת בקריאה של כמה שיותר אנשים כנגד המינוי הזה”.

העיתונאי יאיר אטינגר דיווח ב’הארץ’ כי היועץ המשפטי לממשלה, יקיים היום (ראשון) דיון אם לקבוע עמדה ביחס למועמדותו של רבה של צפת, לתפקיד הרב הספרדי של ירושלים. לפי הדיווח, הדיון בלשכת היועץ המשפטי צפוי בעקבות פניות שהגיעו אליו ואל פרקליט המדינה שי ניצן בימים האחרונים.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יקיים היום (ראשון) דיון אם לקבוע עמדה ביחס למועמדותו של רבה של צפת, הגאון רבי שמואל אליהו, לתפקיד הרב הספרדי של ירושלים. כך מדווח העיתונאי יאיר אטינגר ב’הארץ’.

לפי הדיווח, הדיון בלשכת היועץ המשפטי צפוי בעקבות פניות שהגיעו אליו ואל פרקליט המדינה שי ניצן בימים האחרונים.