‘פורום תקווה’: על נתניהו לקבוע – אין יותר סיוע שעובר לידי חמאס

פורום תקווה התייחסו לתיעוד הקשה מהמנהרה בה נרצחו ששת החטופים - וקראו להטיל כתר מלא על רצועת עזה לפי "תוכנית האלופים" של גיורא איילנד • דורשים: "הפסקה מוחלטת של משא ומתן עם חמאס"
חיים טוויל
ח' אלול התשפ"ד / 10.09.2024 22:38

בפורום ‘תקווה’, המאגד משפחות חטופים,  התייחסו היום (שלישי) לתיעוד הקשה מ’מנהרת המוות’ בה נרצחו ששת החטופים הי”ד – וקראו להטיל כתר מלא על רצועת עזה.

בתיעוד הקשה תועד המיקום בו נרצחו הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב הי”ד.

“לאחר חשיפת המנהרה שבה נרצחו חטופינו אנו מזועזעים עד עמקי נשמתנו”, נמסר מהפורום. “מדינת ישראל לא יכולה להמשיך להתנהל כרגיל”.

בפורום הוסיפו:  “על עם ישראל לדעת את האמת. על פי כל הגורמים המעורים במשא ומתן – חמאס לא מעוניין בעסקה כלל. אין שום עסקת חטופים על הפרק, בטח לא עסקה הכוללת את כולם”.

הם הדגישו: “על ראש הממשלה לקבוע כללים חדשים בזירת עזה. אין יותר סיוע לחמאס. אוכל בלבד יינתן רק לאזרחים שהתפנו מבתיהם.

“כתר מלא על עזה לפי ‘תוכנית האלופים’ של גיורא איילנד. הפסקה מוחלטת של משא ומתן עם חמאס. יש לקיים משא ומתן רק עם גורמים שיוכיחו שהם מחזיקים בחטופים”.

פורום ‘המפקדים והלוחמים במילואים’ פרסם ביום רביעי האחרון  מסמך, שכותרתו ‘תוכנית האלופים’, שנכתב ביוזמת אלוף במיל’ גיורא איילנד, ראש אגף מבצעים לשעבר, בתמיכת עשרות קצינים בכירים, בהם אלוף במיל’ גרשון הכהן, תת-אלוף במיל’ גיא חזות, המשמש כיום כראש מערך הלמידה בזרוע היבשה ותת-אלוף במיל’ דדי שמחי.

לפי ‘תכנית האלופים’ שהציג גיורא איילנד, כל השטח שמצפון לפרוזדור נצרים, כלומר העיר עזה על כל שכונותיה יהפכו לשטח צבאי סגור שכלל האוכלוסייה שמוערכת על ידי הצבא בכ-250,000 איש, תידרש לעזוב באופן מיידי דרך הנקזים הצה”ליים המאובטחים בציר טנצ’ר וציר איפיון.

לאחר שבוע שבו תינתן לאוכלוסיה אפשרות להתפנות יוטל על האזור מצור צבאי מלא שיותיר בפני המחבלים בעיר עזה את הברירה – להיכנע או למות. בפורום המפקדים ציינו כי המתווה עומד בכללי המשפט הבינ”ל מכיוון שהוא מאפשר לאוכלוסיה להתפנות מאזור הלחימה בטרם יוטל המצור.

איילנד הדגיש את הצורך לשנות את אסטרטגיית המלחמה מאחר וסינוואר לא לחוץ. “אנחנו כבר מנובמבר מחכים כל הזמן לאיזושהי עסקת חטופים נוספת ואנחנו רואים שהיא לא קורית ואני חושב שגם לא תקרה בהמשך כי סינוואר לא לחוץ”.

“הדבר הנכון לעשות”, המשיך, “צפון רצועת עזה, שכולל את העיר עזה ואת השכונות שסביבה, וכולל שטח של בערך 40% משטח הרצועה, כרגע נמצא תחת כיתור ישראלי מלא ולכן הדבר שנכון לעשות להודיע לבערך 300 אלף התושבים שנשארו בצפון הרצועה, לא שאנחנו מציעים לכם לצאת מצפון הרצועה, אנחנו מורים לכם לצאת מצפון הרצועה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות