בשבת מיוחדת: הנשים שחולצו מכפרים ערביים התפללו לשלום החטופים

60 נשים שחולצו מכפרים ערביים השתתפו בשבתון מיוחד ומעצים, תחת הכותרת "מנצחות ביחד", שערך יד לאחים • באותו מתחם השתתפו 110 ילדיהן בתכנית מיוחדת • רבות מהן הדגישו כי זו השבת הראשונה ששמרו בחייהן
חרדים 10
ז' אלול התשפ"ד / 10.09.2024 16:23

60 נשים גיבורות שחולצו מכפרים ערביים השתתפו בשבתון מיוחד ומעצים שערך יד לאחים, כאשר באותו מתחם משתתפים 110 ילדיהן בתכנית מיוחדת שהוכנה עבורם במקביל.

השבתון, שנערך השנה כשברקע צילה של המלחמה הקשה בדרום, קיבל את השם “מנצחות ביחד”, המזכיר את המלחמה של אותן נשים יהודיות לצאת משבי הבעלים הערביים בו היו נתונות, ואת מלחמת הקיום היומיומית שלהן מאז.

כמיטב המסורת ביד לאחים גם השנה נערך השבתון בחודש אלול, כדי לסכם את השנה החולפת וכדי לנסוך בהם כוחות לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה.

השבתון החל כבר בשעת צהריים מוקדמת של יום שישי: מאות הנשים והילדים שנאספו באמצעות מערך הסעות מיוחד, הובאו למרכז ההארחה רחב הידיים ביד בנימין, שם התקבלו בצורה לבבית ותוך מתן תשומת לב אישית על ידי עשרות עובדות יד לאחים ומתנדבים ומתנדבות שחיכו להם.

ביום שישי השתתפו הקבוצות בפעילות מיוחדת. הנשים השתתפו בהפרשת חלה, במשחקי חברה ובהרצאות מרתקות והילדים נטלו חלק בסדנא מיוחדת על חודש תשרי, שבמרכזה פעילות סביב השופר, אופן הכנתו והתנסות בתקיעה בו.

רגעים סוחטי דמעות היו במהלך הדלקת נרות השבת, כאשר בשולחן שבו הוצבו הנרות נתלה דף עם שמות החטופים בעזה. הנשים ניצלו את אותם רגעים מיוחדים והתפללו לשלום אחינו ואחיותינו הנתונים בצרה ובשביה ולרפואת חיילים שנפצעו בקרבות. “רק אנחנו מבינות קצת מה עובר עליהם שם, בשבי האוייב”, אמרו.

לאחר כניסת השבת התכנסו המשתתפות למפגש היכרות בהנחיית  אושרת ברגו. אחרי שכל אחת קיבלה סידור מפואר, הן התבקשו לספר משהו קטן על עצמן, ועל איך המלחמה השפיעה על חייהן וגרמה להן להתחבר עוד יותר לעם ישראל. רובן ביקשו להדגיש כי עצם השהות עם נשים שעברו מסכת ייסורים וניסיונות דומה לשלהן, גורמת להן להשיל פחדים וחששות ועוזרת להן לשתף את עברן מבלי שיישפטו.

בשבת בבוקר, לאחר סיום התפילה ערך הרב חיים קאהן, מבכירי הפעילים ביד לאחים טקס “כל הנערים” במסגרתו הוכנסו הילדים מתחת לטליתות עובדי הארגון, כשהרב קאהן מברכם בברכת כהנים.

בסעודת השבת רותקו הנשים הגיבורות לדברי תורה מרתקים שנשא בפניהם הרב יואב רובינסון מתוך פרשת השבוע ובסיפורים מרתקים עם מוסר השכל.

גם הילדים, שסעדו בנפרד, שמעו דברי תורה מותאמים לגילם ולמצבם המיוחד ולמדו על תקיעת שופר ושרו שירים על חודשי הרחמים והסליחות.

בצאת השבת נערכה סעודת מלווה מלכה ואירוע לסיכום השבתון בהנחיית שרי לאופר שבו, באמצעות קלפים טיפוליים, ערכה שיחה מיוחדת על הכלים שניתנו להן במהלך השבת ועל ‘הצידה לדרך’ שהן לוקחות איתן.

כל אחת מהמשתתפות סיפרה מה הייתה השבת בשבילה ואלו כוחות היא לוקחת איתה. רובן דיברו על המשפחתיות, התמיכה ללא שפיטה, השמחה להיות חלק ממשפחת יד לאחים ועל הרצון להיות טובות יותר. הן גם סיפרו איזה החלטות טובות לקחו על עצמן כדי להכניס יהדות לביתן, ורבות מהן הדגישו כי זו השבת הראשונה ששמרו בחייהן.

שורי קוסטליץ מ’המחלקה להצלה מטמיעה’ ביד לאחים, שארגנה את השבת: “מטרת השבת הייתה להנגיש לנשים הללו את היהדות באופן נעים וחיובי, כשהן יוצאות למסע מיוחד של 36 שעות עם חברותיהן לדרך. כל משתתפת באה לחזק את עצמה אבל גם חיזקה את חברותיה”.

מירי איצקוביץ’, שליוותה גם היא את השבת: “בצל המלחמה הקשה, השבת הפעם היתה מוצלחת מתמיד. ניתן היה לחוש את התזוזה שחלה על הנשים הגיבורות בשנה האחרונה, ואת הכוחות האדירים שנסכה בהן השבת הזו. רעש המטוסים שהמריאו משדה תעופה צבאי בסמוך גרם לכל המשתתפות להבין עוד יותר את המלחמה של כולנו על יהדותנו מול שונאי נפשנו. זו הייתה שבת מחבקת, שבת מאוד טובה. מיוחדת ואנו בטוחים כי את הפירות שלה נראה למשך שנים ארוכות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות