מאחורי הקלעים: הרצוג מוביל ניסיונות להקמת ממשלת אחדות

הנשיא, שקרא להקמת ממשלת אחדות, עורך פגישות עם פוליטיקאים בניסיון לקדם ממשלת אחדות רחבה • גם יו"ר ש"ס מנסה לדחוף את המהלך
חרדים 10
ז' אלול התשפ"ד / 10.09.2024 13:58

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים בימים האחרונים פגישות עם חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה בניסיון לקדם הקמת ממשלת אחדות רחבה. כך דווח בצהרים (שלישי) בחדשות 12.

אמש קרא הרצוג “להתייצב בכל הכוח ביחד, להיכנס מתחת לאלונקה, ולעשות כל צעד שאפשר כדי לדחוף את מקבלי ההחלטות להביא את החטופות והחטופים הביתה”.

לפי הדיווח, מאחורי הקלעים קיים הרצוג פגישות ושיחות עם ח”כים בקואליציה ובאופוזיציה בנושא, כמו למשל אתמול עם אלון שוסטר מהמחנה הממלכתי ואליהו רביבו מהליכוד, אולם אלה לא הבשילו לכדי הקמת ממשלת אחדות.

לצד מאמציו של הרצוג, פועל בנושא גם יו”ר ש”ס אריה דרעי שמעריך שרבים בקואליציה מעדיפים הקמת ממשלה רחבה על פני המצב הנוכחי שבו הממשלה מותקפת מדי יום.

יוזמי המהלך טוענים, בין היתר, כי בעוד מנהיג חמאס יחיא סינוואר מרוויח מפילוג בחברה הישראלית, מהלך של ממשלת אחדות יטרוף את הקלפים ויגביר את הלחץ על חמאס להסכים לעסקת חטופים.

גורם בש”ס אמר: “יש רצון ויש תמיכה בממשלת אחדות. זה מה שצריך לעשות בעת הזו”.

מוקדם יותר היום הצטרף שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, לקריאות להקמת ממשלת אחדות. “המלחמה הנוכחית על שלל אתגריה מכילה מורכבויות רבות והן אינן צבאיות או מדיניות גרידא, אנחנו נדרשים ונדרש להחלטות דרמטיות לישראל. ההחלטות נוגעות לעולם הערכים ולנימיה הרגישים ביותר של מדינת ישראל, הן משליכות על עתידינו הביטחוני וחוסנו הלאומי של העם בישראל. זו העת לאחד כוחות ולדעת לפעול יחד, האתגרים בעתיד הקרוב מחייבים זאת ביתר שאת”.

בעוצמה יהודית תקפו אמש את קריאת הנשיא: “קריאת הנשיא הערב ל’ממשלת אחדות כדי להשיב את החטופים’, הינה קריאה חסרת אחריות המשתפת פעולה עם תעמולת חמאס ועלילת הדם של השמאל הקיצוני, לפיה כביכול ממשלת ישראל המכהנת לא מעוניינת בהשבת החטופים לביתם – כאשר מי שמחזיק בהם ומונע את השבתם הם מרצחי החמאס בלבד. עוצמה יהודית תומכת בהכרעת חמאס והשבת כל החטופים לביתם.

“עוצמה יהודית תמשיך להתנגד לעסקה מופקרת שתביא עלינו נרצחים וחטופים נוספים, ולהתנגד לשיתוף פעולה במו”מ שתכליתו סחיטת ישראל לויתורים שיובילו לאסון. יש להגביר לחץ צבאי עצים ורציף ברצועה, ולהפסיק את הכנסת הסיוע ההומניטרי והדלק לרצועה – עד אשר ישוחררו כל חטופינו”.

עד כה מפלגות יש עתיד והמחנה הממלכתי לא התייחסו באופן רשמי להצעת הנשיא להקמת ממשלת אחדות.

יו”ר סיעת המחנה הממלכתי, ח”כ פנינה תמנו שטה, אמרה לחדשות 12: “במחנה הממלכתי אף פעם לא הייתה שאלה לגבי הצורך והחובה להיות מאוחדים לשחרור החטופים והחטופות הביתה. עשינו ונעשה הכול כדי להשיב אותם משבי חמאס ליקיריהם בישראל, כפי שדחפנו ועשינו במתווה החטופים הראשון שבמסגרתו שבו 116 חטופים. נתניהו יקבל מאיתנו את מלוא הגיבוי אם יביא מתווה להשבתם”.

ח”כ מירב כהן מיש עתיד אמרה לחדשות 12: “ממשלת אחדות היא רלוונטית אך ורק אם היא תבטיח עסקה להחזרת החטופים. מי שמונעים עסקה ומבקשים לדרדר אותנו בכוח אל גוג-ומגוג, לא יכולים להיות שותפים לאחדות. הבהרנו ביש עתיד מהיום הראשון של המלחמה – אם התנאים האלו יתאפשרו ויתמלאו, נמלא את חובתנו לעשות הכול כדי לייצב את המצב במדינה ולהחזיר את האחים ואחיות שלנו הביתה”.

ח”כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי אמר לחדשות 12: “אני שמח על קריאתו של נשיא המדינה לממשלת אחדות. מה שנדרשת כעת לישראל זו ממשלת אחדות רחבה שנשענת על הכוחות הציוניים והמתונים בחברה הישראלית”.

כהנא, שלא מתואם עם מפלגתו, הוסיף: “ככל שהדבר תלוי בי, אתמוך בכל יוזמה שתקדם אחדות מסוג זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות