מתמודד נפש יהודי הותקף באלימות בידי ערבי – המשטרה סגרה התיק

לפני כחצי שנה הותקף מתמודד נפש יהודי, העובד במפעל מוגן, בבעיטות ובאבנים בידי ערבי • מאז סובל היהודי מכאבים קשים וחרדות • התוקף נעצר ושוחרר, למרות שהודה בתקיפה  - והתיק נסגר • עו"ד חיים בלייכר  פנה לפרקליטות: לפתוח מחדש את התיק ולהעמיד לדין את התוקף
חיים טוויל
ז' אלול התשפ"ד / 10.09.2024 13:06

עו”ד חיים בלייכר מחוננו פנה במכתב לפרקליטות בדרישה לפתוח מחדש תיק חקירה של תקיפת יהודי מתמודד נפש בידי ערבי, לפני כחצי שנה.

היהודי, העובד במפעל מוגן בשל מצבו הנפשי, הותקף בידי ערבי העובד במפעל סמוך בבעיטות ובאבנים. התוקף נעצר ושוחרר, למרות שהודה בתקיפה.

התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות.

בערר שהגיש מתאר עו”ד בלייכר את התקיפה הקשה: “בתאריך 28.03.24 יצא העורר להפסקה בפינת מנוחה באזור המפעל בחצר המבנה בו שוכנים מפעלים נוספים. באותה עת ישב במקום בן מיעוטים שעובד בניקיון במפעל סמוך. בעת שהעורר התיישב בפינה המרוחקת מהחשוד, צעק החשוד עליו שילך מהמקום תוך קללות, באזכור היות העורר יהודי יריקה ואיום באבן לעבר העורר.

העורר ניסה לענות לחשוד והלה התנפל על העורר ב’אמוק’, הפילו בעוצמה לרצפה והחל לחבוט בו באמצעות בעיטות בכל חלקי גופו. בנוסף נטל החשוד את הטלפון של העורר והטיח אותו בראשו של העורר ולאחר מכן ניפצו לרסיסים.

“אנשים ששמעו את הזעקות הגיעו וניסו להרחיק את החשוד מהעורר, אבל הלה לקח אבן גדולה בניסיון להשליך על פניו של העורר ולרסקם תוך שהוא צועק שבכוונתו להרוג אותו. אנשים שהיו במקום הצליחו למנוע מהחשוד לממש את מלוא כוונותיו”.

בלייכר מציין בערר כי גם כיום, חודשים לאחר האירוע, סובל הנפגע מכאבים עזים וחרדות שאינן מאפשרות לו לשוב לחיים נורמליים.

בלייכר מדגיש בערר כי התוקף הודה בחקירתו כי תקף את היהודי ותוקף את מחדלי המשטרה בחקירת האירוע: “מחומרי החקירה שהתקבלו עתה עולה כי החשוד הודה בתקיפה ומהודאתו לא עולה טענה אף להגנה עצמית, אלא טענה בעלמא כאילו העורר קילל אותו וירק עליו – מה שהכשיר מצידו תקיפה קשה וכביכול שאף העורר הכה.

“למעשה החשוד יצא מהמקום ללא כל חבלה או פגע בעוד העורר שהקדים והתלונן במשטרה נחבל בכל גופו ואף סובל גם עתה מהפציעות, עומד על כך שלא תקף כלל את החשוד. לא נעשתה מספיק עבודת חקירה בתיק אך מהראיות שעולות בתיק קיים בסיס די והותר להגשת כתב אישום חמור. מדובר על אירוע תקיפה חמור ביותר עם תוצאות קשות כלפי אדם חסר ישע, כל זה עם רקע של מניע לאומני טרוריסטי בעת צום הרמדאן ומלחמת חרבות ברזל.

“סגירת התיק על ידי הרשויות משקפת אדישות מוחלטת לביטחון התושבים ואדישות מוחלטת לסבל של הקורבן שכאמור סובל עוד קודם האירוע מנכות מלאה. לא די בזה שהקורבן נחקר בהפתעה ללא מלווה על אף מצבו ובניגוד להוראות החוק, לא רק שהתיק נגד החשוד המרושע נסגר, המשטרה הותירה לקורבן רישום פליל וסגרה את התיק נגד התוקף  בעילה של חוסר ראיות.

“סגירת התיק בהותרת רישום פלילי מעידה כאלף עדים על הניתוק הקיים מהמציאות. אדם נכה שאין ביכולתו לפגוע בזבוב נפל קורבן למעשה אלימות אכזרי. לא רק שהרשויות מתרשלות במיצוי הדין עם החשוד אלא הם גם מותירים ‘אות קלון’ על הקורבן בדמות רישום פלילי שאינו מוצדק בכל צורה שלא נהפוך את זה”.

בסיום הערר פונה עו”ד בלייכר לפרקליטות בבקשה לפתוח מחדש את תיק החקירה ולהעמיד לדין את התוקף: “סגירת התיק לחשוד שביצע מעשה נועל כל כך חרף הראיות והפציעה החמורה מותירה את אזרחי ישראל ללא הגנה ומפקירה את ביטחונם האישי בפני כל טרוריסט איסלאמיסטי. יבוקש לפתוח את התיק מחדש, לבחון את המניע הלאומני בתיק ולהעבירו לפרקליטות המחוז לשם הגשת כתב אישום כנגד החשוד”.

עו”ד בלייכר: “בעיני האויב האיסלאמסטי חייו וגופו של יהודי הפקר והם רק מחפשים את ההזדמנות לפגע. אסור לתת לטרור הזה לעבור בשתיקה. על אזרחי ישראל ורשויות המדינה לגלות ערבות אחד לשני ולפעול להדברת הטרור ומיצוי דין מלא עם הטרוריסטים הללו. כל תלונה על אלימות כזאת יש לעשות את המירב כדי להפיק ראיות ולהעניש בחומרה את הפורע. אנו מצפים שהמשטרה והפרקליטות ישקיעו בכל תיק כזה וידאגו שהפורע יישב שנים רבות בכלא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות