כך ‘גייס’ מנדלבליט את חברי הוועדה למינוי • הקלטות חדשות נחשפות

"כן כן סגור סגור. נעול": היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט הפעיל לצורך בחירתו לא רק את נציג לשכת עורכי הדין, אלא עבר על כל חברי הוועדה פרט ליו"ר אשר גרוניס, כשהוא דואג להבטיח שיבחרו רק בו - דבר שאסור על פי החוק
חרדים 10
ז' אלול התשפ"ד / 10.09.2024 01:10

היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט הפעיל לצורך בחירתו לא רק את נציג לשכת עורכי הדין, אלא עבר על כל חברי הוועדה, פרט ליו”ר השופט אשר גרוניס, כשהוא דואג להבטיח שיבחרו רק בו, דבר שאסור על פי החוק.

כך נחשף בהקלטות בלעדיות ששודרו היום (שני) ב’מהדורה המרכזית’ של ערוץ 14.

בהקלטות שפורסמו בשבוע שעבר בערוץ 12 נחשף כיצד הפעיל מנדלבליט את נציג לשכת עורכי הדין יחיאל כץ – חבר ועדת האיתור, לצורך תמיכה במינויו. אבל  כעת מתברר שמדובר היה רק בקצה הקרחון.

בסוף 2015 עסקה ועדת האיתור לבחירת היועמ”ש הבא בסינון מועמדים לקראת המלצה על היועץ הבא – שבישראל, יש להדגיש, מרכז תחתיו כוח עצום – הוא ראש התביעה, אך גם היועץ המשפטי לממשלה.

חברי הוועדה היו אז: יו”ר הוועדה נשיא בית המשפט העליון בדימוס השופט אשר גרוניס, נציג הממשלה – משה ניסים, נציגת הכנסת – ח”כ ענת ברקו, נציגת האקדמיה – פרופסור גבי (גבריאלה) שלו, נציג לשכת עורכי הדין – עו”ד יחיאל כץ.

עם כולם, פרט לשופט גרוניס, ביצע מנדלבליט לובניג והבטיח את תמיכתם, כאשר על פי החוק והנהלים אסור לאדם שמתמודד לתפקיד לפנות אל חברי הוועדה, כל שכן לעשות לובינג.

ואכן, כולם תמכו בו פרט לנשיא גרוניס שהסתייג ממנו מאוד  – ואף היה במיעוט כאשר הצביע נגד מינויו.

יו”ר לשכת עורכי הדין דאז אפי נוה ומנדלבליט היו בקשר טוב. בימים שקדמו להחלטת הוועדה הם נהגו לשוחח מספר רב של פעמים. בשיחה היוצאת דופן הזו מעדכן מנדלבליט את נוה כי הוא “סגור” מול שאר חברי הוועדה, למעט הנשיא גרוניס.

בשיחה שואל אפי נוה את מנדלבליט אם “גבריאלה” נציגת האקדמיה סגורה איתם.

מנדלבליט משיב: “כן כן סגור סגור. נעול”.

נוה מדגיש: “שלא יהיה לנו תקלות, בוא באמת”.

מנדלבליט חוזר: “לא, היא בטון אני אומר. אני לא יודע בטון אבל אה… אני מכיר אותה שתבין. גבריאלה זה ממש ממש ממש זה לא קשור. זה קשור אלי, היא מכירה אותי”.

נוה מוסיף: “יופי אז אם זה ככה… לא… גם היא אמרה שנתת הופעה מצוינת”.

בהמשך מנדלבליט מעדכן את נוה על כך שהוא “סגור” גם מול נציג הממשלה – השר משה ניסים, ומול נציגת הכנסת ח”כ ענת ברקו. היחידי שמנדלבליט לא הצליח להגיע אליו היה יו”ר הוועדה השופט בדימוס גרוניס.

נוה אומר למנדלבליט כי הוא מודאג מכך שגרוניס לא נראה נלהב, מנדלבליט משיב לו כי לטענתו מישהו דיבר עם גרוניס נגדו. “מישהו סילף את הדברים. תראה אני חושב שהוא קצת נרגע אבל עדיין יש בו סוג של… אני לא יודע איך להגדיר את זה, חשדנות”.

מהשיחה עולה שיו”ר הועדה השופט בדימוס גרוניס הסתייג ממועמדותו של מנדלבליט לתפקיד היועמ”ש, בין השאר, בשל הנראות הציבורית כפי שמנדלבליט עצמו מאשר בשיחה.

נוה משתף את בר שיחו כי גרוניס פסל את מועמדותם של ארבעה אחרים, אך לא את שלו והסיק כי מצבו של מנדלבליט טוב. מנדלבליט הסכים: “לא ברור שלא, הוא לא יכול להגיד שאני לא ראוי. לא עזוב, זה לא במקום… הוא במקומות של נראות. אני אומר לך את האמת, במלוא הצניעות, אני עשיתי יותר מכולם שם”.

מנדלבליט לוחץ בצורה אגרסיבית לקצר עד כמה שאפשר את המועדים ולגרום לכך שהוועדה תתכנס בהקדם האפשרי כדי לאשר את המועמדות שלו, כיוון שחשש מעתירה לבג”ץ בשל מצבו הרגיש, לאחר שהיה חשוד בפלילים בפרשת הרפז.

מנדלבליט: “בסיפור הזה חייבים. זה לא… אין… זה לא נכון, זה לא חכם, יתחילו הבג”צים עוד מעט… עכשיו זה… הם ידחו אבל עכשיו וינשטיין יהיה שם בפנים, ידחה ויפריע ומה… הדחיה הזו כל כך לא חכמה”.

נוה: “נו מה אני יעשה?”

מנדלבליט: “אני אומר גם מבחינת גרוניס, מבחינת כולם. תגמרו, תנקו את השולחן”.

בהמשך מנדלבליט מקבל תדרוך מתוך הנעשה בוועדה וגם מודה בחששו מביקורת בתקשורת על המועמדות שלו. נוה מזהיר את מנדלבליט כי גרוניס הולך להוציא הודעה נגדו.

“חודש קדימה יהיה מתקפות בתקשורת יהיה בלגן”, ענה לו היועמ”ש לשעבר מנדלבליט מודע לקבלת פנים שיקבל.

השיחות המדהימות חושפות כיצד הפכה ועדת האיתור לבחירת היועמ”ש מנדלבליט למראית עין בלבד, כשכל חברי הוועדה, פרט לנשיא גרוניס, היו “סגורים כמו בטון”, אם לשפוט לפי דבריו של מנדלבליט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות