‘מחאה לא החזירה אף אחד’: אימו של אורי דנינו הי”ד בריאיון

עינב דנינו, האם השכולה שבנה אורי דנינו הי"ד נרצח בדם קר במנהרה ברפיח, קוראת לאחדות בעם ומבקשת: "חייבים להחזיר את כולם כמקשה אחת" • על עסקה עם חמאס: "אני לא מאמינה להם, חייבים להחזיר את כולם כמקשה אחת" • ומה עם הקלטות של ראש הממשלה בביקורו בביתם?
חרדים 10
ז' אלול התשפ"ד / 10.09.2024 00:41

עינב דנינו, אימו של אורי הי”ד שנרצח בדם קר בשבי חמאס ברפיח, התארחה הערב (שני) באולפן ‘הפטריוטים’ בערוץ 14, קראה לאחדות בעם והתייחסה להקלטות של ראש הממשלה בביקורו בביתם במהלך ‘השבעה’.

בפתח הדברים תיארה את דמותו של בנה: “אורי היה ילד קסם, הילד הבכור שלנו בן 25, כל כולו נתינה, ילד שתמיד היה מחבר בין כולם. מה שהכי אפיין אותו זה שהוא תמיד ראה את מי שיושב לצידו ואחר כך את עצמו, תמיד היה עם חיוך. לא פשוט לדבר עליו בלשון עבר, ממש לא פשוט.

“אנחנו אנשים מאוד מאמינים. אורי החליט לצאת ולהיכנס בחזרה לשטח המסיבה, ולחלץ חברים שהוא הכיר שם, אחרי שהוא קיבל הקפצה כחייל, ואז נחטף יחד איתם לשבי חמאס ברצועת עזה. הוא הכיר את החברים וזה אורי, כל כולו נתינה, ומי שצריך עזרה – זה טלפון לאורי ולא משנה אם הוא מכיר אותו שעה או חצי שעה. זה אורי”.

האם הוסיפה:  “זכינו לקבל את אורי, אמנם בארון, אבל זכינו. יש הרבה חטופים שנמצאים שם, לא יודעים כמה הרוגים מבינהם. אני זכיתי לקבל את אורי בחזרה, אמנם עם ארון, אבל זכינו לקבור אותו באדמת הקודש ולצערנו היום זו זכות”.

על מגעים לעסקה אמרה: “אמרתי כבר בהתחלה שצריך להחזיר את כל החטופים כמקשה אחת. אני חושבת שהם (-חמאס) צריכים להיות בידיים שלנו במקום שאנחנו נהיה בידיים שלנו. לא היינו מאבדים עוד חטופים או חיילים אם מראש היינו דורשים את כולם כמקשה אחת.

“גם כשהבן שלי היה בפנים, אני לא האמנתי בעסקה כי אני לא מאמינה להם, פשוט לא מאמינה להם. כשעוד אורי היה בחיים אני לא האמנתי להם. אני ידעתי שהבן שלי ייצא אחרון כי הוא חייל. למה חיילים צריכים לצאת אחרונים? למה חיילים, שהם נותנים את כל-כולם, למה הם צריכים להיות אחרונים? אני עד היום לא קיבלתי על זה תשובה”.

על סערת ההקלטה מ’השבעה’ אמרה: “לא רציתי להגיב על זה, אבל שמעתי את יותם שאמר שמותר לכל אדם להביע את הדעה שלו. מותר לנו להביע, מותר לו להביע ואני לא חושבת שאנחנו צריכים להתעסק עם זה עכשיו. אנחנו קמנו אתמול מ’השבעה’ – אנחנו לא צריכים להתעסק עם ימין ושמאל, אנחנו צריכים להתאחד”.

על ההפגנות נגד הממשלה ובעד שחרור החטופים בכל מחיר, אמרה עינב: “מה שאני עשיתי זה דבר אחד – אם יש לי זמן ללכת ולהפגין, אני אלך לעטוף את כוחות הביטחון, את החיילים הפצועים שלנו. מגיע לחיילים שלנו ולכוחות הביטחון את כל המעטפת. אם כוחותינו לא היו שם, אני לא חושבת שאף חטוף היה חוזר.

“אני אומרת את זה בלב כבד – אני לא חושבת ששום מחאה החזירה חטוף אחד. רק האחדות בינינו תחזיר אותם. במקום שתהיה לנו מטרה אחת, אני חושבת שאנחנו מאבדים כאן משהו. אני התפללתי שאורי לא רואה את כל ההפגנות (-בשבי), לי זה כואב. גם אם ביבי הלך הביתה, זה יקרה יותר מהר? הם יחזרו יותר מהר? תנו למי שנמצא כרגע לעשות את העבודה שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות