תא”ל עופר וינטר: כדי לשרוד פה במזרח התיכון צריך להיות אריות

תת-אלוף עופר וינטר מתח ביקורת על דרג הפיקוד בצה"ל: "הניסיון להטיל דופי במי שהיה בשטח הוא בעיה מנהיגותית קשה" • "אנחנו שואפים לשלום כל חיינו, אבל להיות כבש במזרח התיכון זה אירוע קשה"
חרדים 10
ז' אלול התשפ"ד / 09.09.2024 21:25

תת-אלוף עופר וינטר,  שישתחרר בקרוב באופן סופי משירות בצה”ל, נאם היום (שני) בכנס במכון ז’בוטינסקי – על “ממאורעות תרפ”ט לחרבות ברזל”.

לפי דיווח בערוץ 7, נאומו התמקד באירועי חדירת המחבלים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, על ההתמודדות של הלוחמים בשטח ועל התנהלות דרגי הפיקוד.

על בוקר ה-7 באוקטובר אמר: “באותו יום מי שהציל את המדינה היו אזרחים, חיילים, שוטרים, מתנדבים – אנשים שלקחו נשק ובגופם צמצמו נזק”.

הוא מתח ביקורת על האשמות כלפי הלוחמים בשטח: “הניסיון להטיל דופי במי שהיה בשטח הוא בעיה מנהיגותית קשה, זו דעתי כמפקד. לא הייתי מצליח לעמוד במשימה. יודעים כמה צירי חדירה היו? 60! לא שש, 60! הניסיון להטיל דופי הוא כמו שהיה במלחמת יום הכיפורים כשנפלו על המעוזים”.

וינטר קרא למבצעי התחקירים לערוך את הבדיקה בזהירות ובמקצועיות: “אני קורא לאלו שעורכים את התחקירים, האטו את הקצב. תחקיר כנה ואחראי הוא הדרך היחידה להפיק לקחים אמיתיים”.

הוא  הדגיש גם את הערכים הבסיסיים של מדינת ישראל ואת הקשר ההיסטורי והיהודי לארץ ישראל: “אנחנו הבנים של אברהם, יצחק ויעקב. סילקו אותנו מפה וחזרנו הביתה. צריך להיאחז בתנ”ך, כי זה כתב הקניין שלנו כיהודים, לא כדתיים”.

על מורכבות המצב במזרח התיכון אמר: “אנחנו שואפים לשלום כל חיינו. אבל כדי לשרוד פה צריך להיות אריות. מבטיח לא לנשוך – אבל להיות כבש במזרח התיכון זה אירוע קשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות