הח”כ מהליכוד עורר בהלה ברשתות הערביות: ‘מלחמה בלבנון, תוך ימים’

כלי תקשורת ערביים ואירופיים מצטטים את דבריו המאיימים של חבר הכנסת ניסים ואטורי מהליכוד: "דאחייה תראה כמו עזה, זה משהו שיתפתח בימים הקרובים"
אריה ריבקינד
ו' אלול התשפ"ד / 09.09.2024 19:46

חבר הכנסת ניסים ואטורי, חבר וועדת החוץ והביטחון, העריך היום (שני), בראיון לרשת ב’,  שיציאה של ישראל למלחמה בלבנון תתרחש בקרוב מאוד.

“זה עניין של ימים שמשהו יתפתח – דאחייה תראה כמו עזה, אין דרך אחרת. נתניהו באותה דעה איתי, ולכן זה משהו שיתפתח בימים הקרובים”, אמר ואטורי.

הוא ציין כי ראש הממשלה תידרך אנשי צבא והסביר להם ש’אנחנו חייבים לסיים את הסיפור הזה, החלק הכי חזק של האיראנים בצפון זה חיזבאללה בלבנון, ולכן הגיע הזמן גם לטפל בהם'”.

הפתרון הצבאי של ואטורי למלחמה בלבנון: “צריך להפנות את מירב הכוחות לצפון. עם הפצצה מהאוויר כמו שראינו במתקפת המנע הקודמת ולא להפסיק אותה במספר ימים, לפחות ארבעה-חמישה ימים, ואז כניסה קרקעית של כוחות צה”ל.

“אני חושב שהגיע הזמן לטפל בצפון, אי אפשר להמשיך לעמוד מהצד ולראות את הצפון מופסד. אנחנו נקבל החלטה. חיזבאללה לא מוכנים לזוז מהגדר, מגבול לבנון, ולכן אנחנו צריכים לטפל בזה באמצעות מלחמה עצימה, נגמרה הסבלנות”.

הדברים של הח”כ מהספסלים האחוריים של הליכוד עורר בהלה ברשתות הערביות והלבנוניות, כאשר אפילו אתרי חדשות בעולם ציטטו את דבריו בחשש כי ישראל לפני מלחמה.

“סימנים למלחמה נרחבת בין ישראל ללבנון מסתמנים באופק”, נכתב באתר ערבי תוך ציטוט דבריו של ואטורי. “ישראל מחזקת את היערכותה לפתיחת מערכה צבאית אפשרית בחזית הצפונית”.

באתר אחר נכתב בכותרת: “פרבר ביירות יראה כמו עזה”. ובהמשך: “מלחמה כזו תכלול כמה תקיפות נגד לבנון לפני פלישה קרקעית למדינה, טען המחוקק, בטענה שהמתקפה הצבאית תהפוך בסופו של דבר את בירת לבנון – ביירות, כמו עזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות