‘חפנה בידה חול רטוב לכדי כדור בוץ’: אישום נגד תוקפת בן גביר

למרות הביקורת של השמאל: המשטרה הגישה כתב אישום נגד נועה גולדנברג, שנאשמת בהשלכת חול על השר איתמר בן גביר בחוף ים בתל אביב ביום שישי האחרון • "חשה תסכול וחוסר שביעות רצון מדרך התנהלות השר ומכך שלטענתה מצא זמן לטייל עם משפחתו בחוף הים בשעת מלחמה"
חיים טוויל
ו' אלול התשפ"ד / 09.09.2024 12:39

חטיבת התביעות במשטרה הגישה היום (שני) כתב אישום נגד נועה גולדנברג, הנאשמת בהשלכת “כדור בוץ” על השר איתמר בן גביר בחוף הים בתל אביב ביום שישי האחרון.

אתמול זומנה גולדנברג מחדש לחקירה במשטרה, לאחר ששוחררה למעצר בית. קודם לכן, היא שהתה מליל שישי עד מוצאי שבת במעצר בכלא ‘נווה תרצה’.

הצעירה נאשמת בתקיפת עובד ציבור והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

מכתב האישום עולה, כי ביום שישי בשעות הצהריים, השר לביטחון לאומי טייל עם משפחתו בחוף הים בת”א, כאשר במהלך הטיול הגיעה הנאשמת ותקפה את השר.

בכתב האישום נכתב: “משחשה הנאשמת תסכול וחוסר שביעות רצון מדרך התנהלות השר ומכך שלטענתה מצא זמן לטייל עם משפחתו בחוף הים בשעת מלחמה, תקפה אותו שלא כדין בכך שלקחה בידה חול רטוב מים לכדי כדור בוץ קשיח והשליכה אותו לעברו, כך שפגעה בגבו ובראשו וכן בסובבים אותו”.

במקום נכחו צוות האבטחה ושוטר, שהבחינו באירוע וגם בהם פגע החול שנזרק. השוטר שזיהה את החשודה סימן לעברה וביקש ממנה להגיע אליו, אולם היא סירבה ונמלטה לתוך המים. למרות בקשות חוזרות ונשנות של השוטר מהחשודה לצאת מהמים, היא לא נענתה ורק לאחר דקות ארוכות ושכנועים מצד מכר של הנאשמת היא החליטה לצאת מהמים.

בנסיבות אלה הנאשמת הפריעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

לאחר שיצאה מהמים הנאשמת עוכבה לחקירה שבסיומה הוחלט להשאירה במעצר, לאור האירוע החמור של חשד לתקיפת נבחר ציבור וחשש משיבוש חקירה, זאת בעקבות שיתוף פעולה חלקי של הנאשמת במהלך החקירה.

במסגרת החקירה בתחילה, הכחישה הנאשמת את מעורבותה באירוע, אולם, לאחר שהוצגו בפניה ראיות נוספות, היא שינתה את גרסתה וקשרה עצמה לזריקת החול.

עוד באותו ערב המעצר, בסמוך לחצות, הוגש ערעור על עצם המעצר על ידי בא כח הנאשמת, אולם השופט דחה את הבקשה ונעתר לבקשת המשטרה להשאירה במעצר – וציין: “בכוונת היחידה למצות את החקירה ולבצע פעולות נוספות שלדידה יש בהן חשש לשיבוש”.

“משטרת ישראל רואה בחומרה רבה פגיעה בנבחרי ציבור באשר הם ללא קשר לשייכות פוליטית, ותפעל כלפי כל מי שינסה לפגוע באנשי ציבור ובאזרחים בכלל, באופן שיוויוני וללא משוא פנים”, נמסר מהמשטרה.

האירוע, שהתרחש בחוף גאולה בתל אביב, עורר סערה ציבורית וביקורת על התנהלות המשטרה מצד השמאל. משפחתה של החשודה וחברי כנסת מהשמאל  קראו לשחרורה המיידי בטענה שמדובר בתגובה מוקצנת של הרשויות. המשטרה, מצידה, הגיבה בחריפות לביקורת וטענה כי היא מדובר ב”מסע הכפשות בוטה” נגדה. היא הדגישה כי החשודה נעצרה בחשד לביצוע עבירות חמורות וכי בית המשפט אישר את המשך מעצרה בביתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות