סמוטריץ: צה”ל מתנגד לקחת אחריות על הסיוע ההומניטרי

חרדים 10
|
ו' אלול התשפ"ד / 09.09.2024 10:10
שר האוצר מתח ביקורת על ההתנהלות של הדרג הצבאי: הרמטכ”ל מתנגד לסייע בהגשמת מטרות הלחימה – השמדת חמאס מהבחינה האזרחית • על עסקת חטופים: “אין שום עסקה על השולחן. אנחנו משכנעים את עצמינו, רבים עם עצמינו ומדליקים מדורות ברחוב – בדיוק מה שסינוואר רוצה”

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’  מתח היום (שני), בראיון בתכנית ‘קלמן-ליברמן’ ברשת ב’, ביקורת על התנהלות צה”ל בלחימה ברצועת עזה.

לשיטתו, המלחמה הנוכחית היא תוצר של 30 שנים בהן מדינת ישראל בחרה שלא לפעול אקטיבית נגד הטרור בעזה.

סמוטריץ’ הדגיש כי המלחמה מתקדמת בפן הצבאי, אך יישום המטרה שהוגדרה – השמדת חמאס מהבחינה האזרחית, לא מתקדם מאחר ו”צה”ל מתעקש במשך חודשים לא לקחת אחריות על הסיוע ההומניטרי”.

לדבריו, הדרג המדיני רוצה לעשות זאת, אך בצה”ל מתנגדים.

שר האוצר הסביר כי שליטה ישראלית בסיוע ההומניטרי היא המפתח להצלחה במישור האזרחי בעזה, אך הרמטכ”ל מתנגד. “חמאס משתמש בשליטה האזרחית שלו ברצועה ומשמר את כוחו, עלינו לוודא שהסיוע ההומניטרי יגיע לאזרחים”, הדגיש השר.

סמוטריץ’ השמיע ביקורת על יחסי הדרג המדיני והדרג הצבאי וטען שיש תוכניות מוסדרות מדצמבר ליישום השליטה הישראלית על הסיוע ההומניטרי, אך האשים את הרמטכ”ל בכך שאינו מוכן לכך.

באשר להשבת החטופים – אמר: “אין שום עסקה על השולחן. אנחנו משכנעים את עצמינו, רבים עם עצמינו ומדליקים מדורות ברחוב – זה בדיוק מה שסינוואר רוצה. אנחנו עושים כל מאמץ להשיב אותם בחיים, זה אירוע מורכב וקשה, אני מקווה שנצליח כמה שיותר מהם, אבל אני לא יכול להתחייב. אני לא אתאבד קולקטיבית בשביל הדבר הזה”.