יו”ר ארגון המורים: השביתה נכנסת להשהייה, הלימודים יתחדשו

חרדים 10
|
ו' אלול התשפ"ד / 08.09.2024 23:56
אחרי שבוע של שביתה, ארגון המורים בדרך להתקפל? “מתוך אחריות למדינה, למורים ולתלמידים, למרות חוסר האחריות של משרד האוצר ופיצוץ במשא ומתן אנו מודיעים על השהיית השביתה” • השר סמוטריץ’: “טוב שארגון המורים עצר את השביתה, אפשר לנהל מו”מ בלי לפגוע בתלמידים”

יו”ר ארגון המורים רן ארז הודיע הערב (ראשון) על השהיית השביתה בתיכונים –  שיחלו בבוקר את שנת הלימודים באיחור של שבוע.

בהודעה שפרסם ארגון המורים נכתב: “מתוך אחריות למדינה, למורים ולתלמידים, למרות חוסר האחריות של משרד האוצר ופיצוץ במשא ומתן אנו מודיעים על השהיית השביתה”.

‏יו”ר ארגון המורים רן ארז: “המאבק נמשך ואם לא נמצה את המשא ומתן ונגיע להסכם נחדש את השביתה.

“מתוך התחשבות במצב הקיים במדינה ובמערכת החינוך ומתוך אחריות עליה ועל התלמידים והמורים, אנחנו מודיעים על השהיית השביתה. העיצומים ממשיכים. לא נותנים את הציונים, לא יוצאים לשום פעילות מחוץ לכתלי בית הספר חוץ מהכנה לנסיעות לפולין”.

עוד נאמר בהודעה: “אנחנו קוראים בהזדמנות זאת למנהלים שלא להתקשר עם מפעילי טיולים ותיאטראות וכדומה כי לא יינתנו אישורים לחריגה והכסף שישולם ילך לאבדון. ארגון המורים מודיע כי יינתנו מענקים על ימי השביתה שהתקיימה למורים הזכאים לכך ומאפשר לקבל הלוואות בהן המורה מחזיר את הקרן בלבד וארגון המורים ישלם את הריבית”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ בירך הערב על הודעת ארגון המורים: “טוב שארגון המורים עצר את השביתה, שלא היתה מוצדקת מלכתחילה. בוודאי לא בזמן מלחמה. אפשר להמשיך לנהל מו”מ מבלי לפגוע בתלמידים במורים ובהורים”.

גורמים המעורים במשא ומתן בין ארגון המורים למשרד האוצר סיפרו ל’כאן חדשות’ על “פריצת דרך של ממש” בנושא החוזים האישיים, שהעיב על המגעים בין הצדדים.

עוד דווח כי יש הסכמה על המסגרת הכללית, אולם בניסוחים של ההסכם עדיין שוררות אי-הסכמות. גורם באוצר אמר: מדובר ב”צעד קדימה, שניים אחורה”.

לפי מסמך פנימי של משרד החינוך, מחנכי או רכזי שכבה עם 28 שנות ותק יפסידו בשבוע של שביתה כ-3,887 שקלים משכרם. יועצי שכבה עם 18 שנות ותק יפסידו בשבוע אחד כ-3,533 שקלים, רכזי מקצוע עם שמונה שנות ותק יפסידו בשבוע כ-2,782 שקלים, ומורים עם חמש שנות ותק יפסידו סכום של כ-2,488 שקלים.

לרשות ארגון המורים עומדת קרן פיצויים שאמורה לדאוג לכסות את הפסדי המורים, אך באוצר מעריכים כי הפיצוי לא מספיק ליותר מכמה ימים ולא יפצה את כלל המורים.

ההפסד בגינו יאלצו המורים להתמודד עם אי תשלום שכרם במהלך ימים אלו משמש מנוף לחץ עיקרי של משרד האוצר והחינוך על ארגון המורים, כדי להביא לתום השביתה וחתימה על הסכם.